TR EN

SCENARIO PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTP213 SCENARIO 3 2 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders ile; Sinema ve TV yapımlarında yapım ve yönetim aşamasının temeli sayılabilecek ‘senaryo’nun teknik, uygulayımsal ve sanatsal boyutlarıyla kavratılması ve uygulamaların yapılarak öğrencilerde senaryo yazma yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğini; Senaryo kavramı ve yaratıcı yazma için yazmaya hazırlık aşamalarının anlatılması, Senaryo yazımındaki terminoloji anlatan kavramlar nelerdir ? Terminolojik kavramların yazmaya etkisi nedir?, Hikâye yazma ve sinopsis(taslak hikâye) yazma arasındaki farkların anlaşılması, sinopsis yazmaya başlangıç evresinin uygulama ile açıklanması, Sinopsis, treatman, çekim senaryosu arasındaki farkların anlaşılır örneklerle kavratılması, Hikayede konu, senaryoda konu arasındaki farkların örnekler aracılığı ile açıklanması ve konu bulma çalışmasının uygulama ile anlatılması, Tema belirlemenin konu ile bağlantısının açıklanması ve başarılı tema seçimin konu anlatıma ve olay örgüsüne etkisinin kavratılması, Senaryo yazarken dramatik kurgu, olay örgüsü ve çatışmanın öneminin açıklanması ve birlikte bu kavramların örneklerinin oluşturulması, Senaryo yazımının en küçük birimi olan çekim(shot) ve sırası ile sahne,sequance ve part arasındaki bağlantıların anlatılması, Senaryoda karakter nasıl oluşturulur ve hikâye oluşturmaktan dekupaj(çekim senaryosu) aşamasına kadar karakterin konunun anlatım aracı olarak etkisinin kavratılması, Teknik anlamda etkilerin senaryoda konu anlatımı, atmosfer oluşturulmasına etkileri nelerdir? Bu konunun örnekler üzerinden açıklanması, Senaryoda ana karakter ve yan karakterlerin çatışma oluşturmasına etkisi, hayali karakterler ve hayali çatışmalar atmosfer oluşturarak nasıl oluşturulur? Atmosfer oluşturmanın karakter,zaman ve mekân üzerinden kurgulanması nasıldır? Uygulama yaptırılarak kavratılması, Zaman ve mekân olgusunun senaryodaki önemi nedir? Mekan algısındaki atlamaların ve zaman algısındaki değişimlerin senaryo diline etkisi nelerdir? Açıklanması ve uygulama ile kavratılması, Senaryo yazarken karakter gözünden, mekanın gözünden,zamanın penceresinden nasıl farklı senaryolar yazılır? Bu ayrımlar nasıl olabilir, uygulama ile anlaşılır kılınması.Ses ve müzik kullanımı senaryonun anlattığı bütünü nasıl farklı kılar? Bu sorunun cevabı üzerinden uygulamalar üzerinden bir algı oluşturulması, Teknik anlamda senaryo yazımındaki farklar nasıl ortaya çıkar, senaryo yazım formatlarının anlatılması, çekim senaryosu örneklerinin anlatılması ve bu kavramların anlaşılır olmasının sağlanması konuları oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kuramsal anlamda senaryo yazma sürecinin tekniklerini öğrenir.
Senaryonun yapım ve yönetim aşamasındaki temel önemini kavrar.
Sinema filmi, dizi, reklam filmi ve kliplerdeki senaryo yazımındaki ortak ve farklı noktaların ayrımını yapar.
Senaryo yazma öncesi çalışmaların ve film okumalarının katkılarını kavrar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Senaryo kavramının açıklanması. Senaryoyu geliştirecek fikrin yakalanması. Anlatım
2 Kaynak Taraması Uyarlama senaryo türleri ve kısa film senaryolarında yapı Anlatım
3 Kaynak Taraması Klasik Anlatı Yapısının Örnekler Üzerinden Açıklanması Anlatım
4 Kaynak Taraması Klasik Anlatı Yapısının Temel Özellikleri Anlatım
5 Kaynak Taraması Senaryo ile İlgili Temel Kavramlar Anlatım
6 Kaynak Taraması Senaryo ve Fransız Format Anlatım
7 Kaynak Taraması Senaryo ve Amerikan Format Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Taraması Senaryoda karakter nasıl oluşturulur? Anlatım
10 Kaynak Taraması Tip ve Stereotip Kavramı Anlatım
11 Kaynak Taraması Film Gösterimi Anlatım
12 Kaynak Taraması Örnek Film Üzerinden Uygulamalı Senaryo Çözümlemesi Anlatım
13 Kaynak Taraması Senaryoda zaman kullanımı Anlatım
14 Kaynak Taraması Film Gösterimi ve Örnek Film üzerinden Senaryoda Mekan Kullanımı Anlatım
15 Kaynak Taraması Senaryo yazımında göz önünde bulundurulması gereken özellikler Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Akyürek, F. (2004). Senaryo Yazarı Olmak. İstanbul: Mediacat Yayıncılık
Miller, w. (2009). Senaryo Yazımı. İstanbul: Hayalperest Yayınevi
Edgar-Hunt, R. & Marland, J. & Richards, J. (2014). Film Yapımında Senaryo Yazımı. İstanbul: Literatür Yayınları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Related to the field theories, facts about the basic concepts and principles is the level of knowledge.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
At the secondary level qualifications acquired on the basis of current knowledge in the field of textbooks, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The information on to the field and profession uses in the business environment.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic theoretical and practical knowledge in the same area or on the same level at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
2
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Perform the duties and responsibilities assigned to him.
2
Unforeseen problems encountered in practice or as a team member takes responsibility for.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
2
Understand the requirements indicates that the continuity of learning.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The knowledge and skills related to the field-level thoughts and suggestions are relevant written and oral.
2
Are prone to help colleagues.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The Authority will act in accordance with business and social ethics.
2
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious enough.
3
Is open to change and innovation.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 8 1 8
Proje Hazırlama 4 1 4
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 8 64
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 124
Total Workload of the Course Unit 124
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0