Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
FKP101 | SHOOTING TECHNIQUES I | 1 | 4 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Fotoğraf ve hareketli görüntüde çekim ekipmanlarını kullanabilme becerisini öğrenciye kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dijital ve Analog kayıt yapan kameralar, Sinema, stüdyo uygulamaları,Aksiyon ekseni ve kamera hareketleri, ışığın kullanımı,Görüntü ilkeleri, sahneleme, kameranın dramatik kullanımı, Kesintisizlik ve kurgu payının uygulama ile gösterilmesi,Çekim ölçekleri, psikolojik etkileri, devamlılık. ,Sahne çekimi ve bu çekim üzerinden sinematografik bilginin kazandırılması, Kısa film yapımı, chromakey , bluebox, Sinemasal devamlılık, Profesyonel çekime geçiş, Aksiyon ekseni, dinamik görüntü oluşturmanın yöntemleri, Dolly, steadicam, şaryo, ışık kullanımı, Dış çekimin gerçekleştirilmesi değişen ışık değerlerinin gösterilmesi, Dış çekimin gerçekleştirilmesi değişen ışık değerlerinin gösterilmesi konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Alanı ile ilgili uygulamalar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgilere sahip olur. |
Kamera teknikleri, çekim prensipleri ile mesleki standartlara uygun uygulamaları yapabilme becerisi. |
Dersin öğrencileri görsel iletişim alanıyla ilgili sektörlerde kariyer olanaklarını güçlendirecek farkındalık. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynak Taraması, Kameranın Çalışma Prensipleri Videosunun İzlenmesi | Tanışma, Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Dönem Planlamasının Yapılması, Sinematografi Tarihine Genel Bir Bakış. İlk Hareketli Görüntü Belgeselinin ve Trenin Gara Giriş Filminin İncelenmesi | Anlatım, Soru cevap |
2 | Kaynak Taraması, Kameranın Çalışma Prensipleri Videosunun İzlenmesi | Çekim Ekipmanlarıyla Tanışma, Kamera Çeşitleri, Kamera Kullanımı, Kameranın Çalışma Prensipleri | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
3 | Kaynak Taraması | Çekim Ekipmanlarıyla Tanışma, Shutter’ın çalışma prensibi, görüntüye etkilerinin incelenmesi. | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
4 | Kaynak Taraması | Kamera Menüsünün İncelenmesi. Objektif Türleri, Objektiflerin Görsel Anlama Katkısının İncelenmesi. | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
5 | Kaynak Taraması | Diyafram, Net Alan Derinliği, Net Alan Derinliğini Etkileyen Faktörler | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
6 | Kaynak Taraması, Bir sinema filminin bir sahnesinde enstantane kullanımı hakkında inceleme. | Diyafram, Shutter ve ISO’nun Arasındaki Bağın İncelenmesi ve Beyaz Ayarı | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
7 | Kaynak Taraması | Sahne Plan Kavramı | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | Temel Sinema Teknikleri; Pan, Tilt, Dolly, Takip Kamerası, Mezopan, Zoom, alıştırma. Konularla İlgili Örnek Film Sahnelerinin İncelenmesi | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
10 | Kaynak Taraması, Ödev: Sinema filminin bir sahnesini temel çekim teknikleri bağlamında incelenmesi. | Bakış Açısı Teknikleri, Kompozisyon Teknikleri, Vinç Teknikleri, Kompozisyon İlkeleri ve Teknik Kavramlar. Konularla ilgili örnek film sahnelerinin incelenmesi. | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
11 | Kaynak Taraması, Sinema filminin bir sahnesini temel çekim teknikleri bağlamında incelenmesi | Kurgu Teknikleri, Hareket Teknikleri, Çekim Ölçekleri. | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
12 | Kaynak Taraması, Ödev: Temel sinema teknikleri kullanılmış bir film sahnesinin çekim teknikleri bağlamında incelenmesi. | Çekim Ölçekleri ve Sinematografide Çekim Ölçeklerinin Anlamları. Film Örnekleri Üzerinden Çekim Ölçeklerinin Anlamsal Olarak İncelenmesi | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
13 | Kaynak Taraması | Film Örnekleri Üzerinden Çekim Ölçeklerinin Anlamsal Olarak İncelenmesi. 10 Kurgu Prensibine Genel Bir Bakış | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
14 | Kaynak Taraması | 10 Kurgu Prensibine Genel Bir Bakış | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
15 | Kaynak Taraması | Öğrenci Projelerinin Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Brown B. (2011). Sinematografi Kuram ve Uygulama (S.Taylaner Çev.) İstanbul: Hill Yayınları |
İlker C. (2017) Dijital Video ile Sinema, İstanbul: Alfa Yayınları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Related to the field theories, facts about the basic concepts and principles is the level of knowledge.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
At the secondary level qualifications acquired on the basis of current knowledge in the field of textbooks, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The information on to the field and profession uses in the business environment.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The acquired basic theoretical and practical knowledge in the same area or on the same level at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
|
4 | |||||
2 |
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform the duties and responsibilities assigned to him.
|
4 | |||||
2 |
Unforeseen problems encountered in practice or as a team member takes responsibility for.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
Understand the requirements indicates that the continuity of learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge and skills related to the field-level thoughts and suggestions are relevant written and oral.
|
4 | |||||
2 |
Are prone to help colleagues.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Authority will act in accordance with business and social ethics.
|
4 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious enough.
|
4 | |||||
3 |
Is open to change and innovation.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 18 | 54 |
Proje Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 21 | 0 | 152 |
Total Workload of the Course Unit | 152 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |