Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
FKP103 | TEMEL FOTOĞRAF I | 1 | 3 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Fotoğrafın temel teknik ve kuramsal bilgilerinin kavranmasını sağlar. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; fotoğrafın algılanma evreleri, fotoğrafın Dünya’da ve Türkiye’de tarihsel gelişimi, fotoğraf makinesinin başlıca öğeleri, objektif türleri, fotoğraf makinesi türleri ve SLR, DSLR fotoğraf makinelerinin çalışma prensibi, fotoğraf makinesi çekim modları ve modların kullanım uygulamaları, pozometre kullanımı ve pozlama uygulamaları, diyafram ve net alan derinliği uygulamaları, ISO (ASA) uygulamaları, enstantene olanaklarının anlatılması, hareket netsizliği ve uzun pozlama uygulamaları, flaşlar ve filtrelerin kullanımı, fotoğrafta kompozisyon öğeleri, fotoğrafçılıkta çekim öncesi, çekim ve çekim sonrası evreleri, çekim esnasında doğru iletişimin ve duyarlılığın önemi konularını kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Fotoğrafın tarihsel gelişimini açıklar. |
Fotoğrafın algılanma evrelerini listeler. |
Başlıca fotoğraf makinesi türleri ve objektif türlerini kategorize eder, doğru şekilde kullanır. |
Konuya, ışığa uygun doğru çekimi hesaplar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması The Eye of Istanbul Belgeseli ile ilgili kısa bir bilgilendirme, Fotoğraf Sanatı Hakkında Genel Bilgilendirme | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
2 | Kaynak Taraması, The Eye of Istanbul Belgeselinin izlenmesi | Fotoğraf Nedir?, Fotoğrafın Tarihçesi, Fotoğraf Makineleri, Kullandığı Film Boyutuna Göre Fotoğraf Makineleri, Vizör(Bakaç) Sistemine Göre Fotoğraf Makineleri, Netleme Sistemine Göre Fotoğraf Makineleri, Kayıt Sistemine Göre Fotoğraf Makineleri | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
3 | Kaynak Taraması | Fotoğraf Makinesi Türleri ve SLR, DSLR Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensibi Fotoğraf Makinesinin Başlıca Öğeleri, Objektif Türleri | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Fotoğraf Makinesinin Başlıca Öğeleri, Objektif Türleri | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Uygulama İçin Ekipmanların Hazırlanması | Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensibi, Diyafram ve net alan derinliği | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap, Uygulama |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Uygulama İçin Ekipmanların Hazırlanması | Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensibi, Enstantane Pozometre Kullanımı ve Pozlama Uygulamaları Fotoğraf Makinesi Çekim Modları ve Modların Kullanım Uygulamaları | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap, Uygulama |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Uygulama İçin Ekipmanların Hazırlanması | Fotoğraf Makinelerinin Çalışma Prensibi, ISO Fotoğraf Makinesi Çekim Modları ve Modların Kullanım Uygulamaları | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Uygulama İçin Ekipmanların Hazırlanması | Fotoğrafta Kompozisyon ve Öğelerinin Anlatılması. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap, Uygulama |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Uygulama İçin Ekipmanların Hazırlanması | Enstantene Olanaklarının Anlatılması ve Hareket Netsizliği Uygulamaları | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap, Uygulama |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Uygulama İçin Ekipmanların Hazırlanması | Enstantene Olanaklarının Anlatılması ve Uzun Pozlama Uygulamaları | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap, Uygulama |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Uygulama İçin Ekipmanların Hazırlanması | Fotoğrafta ışık | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap, Uygulama |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Flaşlar ve Filtrelerin Kullanımı ve Uygulamaları | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum | Fotoğrafçılıkta Çekim Öncesi, Çekim ve Çekim Sonrası Evreleri. Çekim Esnasında Doğru İletişimin ve Duyarlılığın Önemi | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
15 | Tüm Ödevlerin Tamamlanarak Derse Getirilmesi | Öğrenci Ödevlerinin Değerlendirilmesi | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kalfagil, S. (2014). Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, İlke Kitap. |
Kanburoğlu, Ö. (2004). A'dan Z'ye Fotoğraf, Say Yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Related to the field theories, facts about the basic concepts and principles is the level of knowledge.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
At the secondary level qualifications acquired on the basis of current knowledge in the field of textbooks, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The information on to the field and profession uses in the business environment.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The acquired basic theoretical and practical knowledge in the same area or on the same level at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
|
2 | |||||
2 |
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform the duties and responsibilities assigned to him.
|
5 | |||||
2 |
Unforeseen problems encountered in practice or as a team member takes responsibility for.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
1 | |||||
2 |
Understand the requirements indicates that the continuity of learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge and skills related to the field-level thoughts and suggestions are relevant written and oral.
|
5 | |||||
2 |
Are prone to help colleagues.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Authority will act in accordance with business and social ethics.
|
1 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious enough.
|
1 | |||||
3 |
Is open to change and innovation.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 3 | 21 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 98 |
Total Workload of the Course Unit | 98 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |