Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
FKP104 | BASIC PHOTOGRAPHY II | 2 | 3 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Teori ve uygulama süreçleri üzerine yapılandırılan Temel Fotoğraf II dersi öğrencilerin hem teknik hem de sanat alanında yetkinlik kazanmalarını amaçlar. |
Contents of the Course Unit: | Fotoğrafın tarihsel süreci incelenir. Objektif türleri ve objektifin anlatım dili incelenip uygulamaları yapılır. Işık aydınlatma konusu incelenip uygulamalar yapılır. Dramatik aydınlatma konusu ünlü ressamların tabloları üzerinden incelenip uygulamalar yapılır. Görsel anlatımda renk konusu örnekler üzerinden incelenerek uygulamalar yapılır. Fotoğrafta iki boyutluluk sorunları tartışılıp doğru ve yanlış uygulamaları yapılır. Kompozisyon ögelerinden, dar alan derinliği ve atmosferik derinlik, tonal derinlik, ekrandaki konum, birbirinin üzerine düşen düzlemler, ışıkla derinlik, basitlik-açıklık-karmaşa, vektörler, grafik vektörler, denge, çerçeve kurma öğeleri incelenerek uygulamaları yapılır. Kompozisyon ögelerinden, nokta, ton, çizgi, şekil, form, doku ögeleri incelenerek uygulamaları yapılır. Kompozisyon ögelerinden, zıtlık ve benzerlik, hareket, negatif-pozitif uzay ögeleri incelenerek uygulamaları yapılır. Kompozisyon ögelerinden, derinlik, perspektif ögeleri incelenerek uygulamaları yapılır. Fotoğraf sanatçılarının önemli eserlerinin kompozisyon ögeleri bakımından incelenir. Dış mekanda ve stüdyoda fotoğraf çekimi çalışmaları yapılır. Öğrenciler dönemin sonunda çektikleri fotoğrafları sınıfta sunar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Fotoğrafın tarihsel sürecini bilir. |
Estetik fotoğraf ile estetik olmayan fotoğraf arasındaki farkları açıklar. |
Kompozisyon kurallarına ve kompozisyon ögelerine uygun fotoğraf çeker. |
Fotoğrafı çekilecek konuya göre hangi ekipmanları kullanacağını bilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Ders içeriği hakkında genel bilgilendirme, dönem planlamasının yapılması. Fotoğraf makinesinin temel çalışma prensiplerinin tekrarı. Fotoğrafçılık ile ilgili belgesel izlenmesi. | Anlatma yöntemi |
2 | Kaynak tarama | Fotoğrafın Görsel Öğeleri, Leke, Doku, Form(Hacim), Renk | Anlatım, soru cevap, uygulama, gösterip Yapma |
3 | Kaynak tarama | Kompozisyon ögelerinden, nokta, ton, çizgi, şekil, form, doku ögeleri incelenerek uygulamaları yapılacaktır. Uygun anı yakalamak. | Anlatım, soru cevap, uygulama, gösterip yapma |
4 | Kaynak Tarama | Kompozisyon ögelerinden, zıtlık ve benzerlik, hareket, negatif-pozitif uzay ögeleri incelenerek uygulamaları yapılacaktır. | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, örnek gösterme |
5 | Kaynak Tarama | Kompozisyon ögelerinden, derinlik, perspektif ögeleri incelenerek uygulamaları yapılacaktır. | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, örnek gösterme |
6 | Kaynak Tarama | Fotoğraf Türleri: Mimari Fotoğrafçılığın incelenmesi. | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, örnek gösterme |
7 | Kaynak Tarama | Fotoğraf Türleri: Mimari Fotoğraf çekim gezisi. (İç Mekan Tasarımı Bölümü ortak etkinlik) | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, örnek gösterme, beyin fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Tarama | Fotoğraf Sergisi | Sunum |
10 | Kaynak Tarama | Fotoğraf Türleri: Doğa, İnsan, Makro fotoğrafçılığının incelenmesi. | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, örnek gösterme |
11 | Kaynak Tarama | Fotoğraf Türleri: Sualtı, Sanatsal, Hava fotoğrafçılığının incelenmesi. | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, örnek gösterme |
12 | Kaynak Tarama | Fotoğraf Türleri: Belgesel fotoğrafçılığın incelenmesi. | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, örnek gösterme |
13 | Kaynak Tarama | Fotoğraf Türleri: Reklam fotoğrafçılığının incelenmesi | Anlatma yöntemi, örnek gösterme, soru cevap yöntemi |
14 | Ekipman hazırlığı | Fotoğraf Türleri: Reklam fotoğrafçılığı bağlamında ürün fotoğrafı çekim teknikleri. | Anlatma yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi |
15 | Sunum | Fotoğraf Türleri: Reklam fotoğrafçılığı bağlamında ürün fotoğrafı çekim teknikleri. (Aşçılık bölümü ile ortak bir etkinlik yapılarak yemek fotoğrafları çekilebilir.) | Anlatma yöntemi, gösteri |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kalfagil,S.(2014) Fotoğrafın Yapısal Ögeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon,İstanbul:İlke Kitap Kanburoğlu,Ö.(2012) Fotoğrafın Temel Prensipleri,İstanbul:Say Yayınları Canikligil,İ.(2014) Dijital Video Sinema,İstanbul:Alfa Yayınları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Related to the field theories, facts about the basic concepts and principles is the level of knowledge.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
At the secondary level qualifications acquired on the basis of current knowledge in the field of textbooks, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The information on to the field and profession uses in the business environment.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The acquired basic theoretical and practical knowledge in the same area or on the same level at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
|
4 | |||||
2 |
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform the duties and responsibilities assigned to him.
|
5 | |||||
2 |
Unforeseen problems encountered in practice or as a team member takes responsibility for.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
Understand the requirements indicates that the continuity of learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge and skills related to the field-level thoughts and suggestions are relevant written and oral.
|
5 | |||||
2 |
Are prone to help colleagues.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Authority will act in accordance with business and social ethics.
|
4 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious enough.
|
4 | |||||
3 |
Is open to change and innovation.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 1 | 14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
Ödev | 12 | 4 | 48 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 8 | 8 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 132 |
Total Workload of the Course Unit | 132 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |