Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
FKP108 | GÖRÜNTÜ İŞLEME TEKNİKLERİ | 2 | 4 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Görüntü İşleme Teknikleri dersinde, görüntü işleme tekniklerinin analogdan dijitale geçişte tarihsel gelişimi ve dönüşümü, çekimde oluşabilecek hataların görüntü işleme teknikleri ile düzeltilme yöntemleri, bu yöntemler ile çekimlerin üzerine yapılan eklemeler ve fotoğraf sanatında oluşturulan kompozisyonlara göre sınırlamaların Adobe Photoshop programı üzerinden uygulamalı olarak anlatılması amaçlanır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; analogdan dijitale geçiş ekseninde görüntü işleme tekniklerinin gelişimi ve değişimi, Adobe Photoshop programına giriş ve temel uygulamalar (Arayüzler ve klavye kısayol tuşları), Adobe Photoshop programında yer alan filtreler ve kullanım amaçları,Adobe Photoshop programındaki Displacement filtresi ile fotoğraftaki objelere boyut kazandırma, Adobe Photoshop programında renk düzenleme teknikleri, Adobe Photoshop programında perspektif ve pozlama hatalarının düzeltilme yöntemleri, dekupe uygulamaları, Layer Mask metodu, portre rötuş uygulamaları konularını kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çekim esnasında yapılan hataların çekim sonrasında görüntü işlem programları ile telafi edilmesini planlar. |
Dijital görüntü işlemede uzmanlık seviyesine geçiş için güçlü bir teorik ve pratik altyapı kazanır. |
Fotoğraf manipülasyon tekniklerini bilgisayar ortamında kullanır. |
Fotoğraf çekimi ve sonrası müdahaleler için öngörüde bulunur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Slaytlar | Tanışma, ders içeriği ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü+Slaytlar | Analogdan dijitale geçiş ekseninde görüntü işleme tekniklerinin gelişimi ve değişimi. | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
3 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Adobe Photoshop programına giriş ve temel uygulamalar. (Arayüzler ve klavye kısayol tuşları) | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Adobe Photoshop programında yer alan filtreler ve kullanım amaçları. | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
5 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Adobe Photoshop programındaki Displacement filtresi ile fotoğraftaki objelere boyut kazandırma. | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
6 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Adobe Photoshop programında renk düzenleme teknikleri. | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
7 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Belgesel fotoğrafta görüntü işleme sınırlamalarının Adobe Photoshop programı üzerinden incelenmesi. | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Adobe Photoshop programında perspektif ve pozlama hatalarının düzeltilme yöntemleri. | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Deneysel fotoğrafta manipülasyon örnekleri ve dekupe uygulamalarına giriş. | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
11 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Reklam fotoğrafçılığında ve propaganda sanatında manipülasyonun yeri ve dekupe metodu ile uygulamaların üretilmesi. | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Adobe Photoshop programında Layer Mask metodu ile manipülasyonlar üretme. | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Derste Kullanılmak Üzere Görsel Materyallerin Temin Edilmesi | Reklam ve moda fotoğrafçılığında kullanılan portre rötuş tekniklerinin Adobe Photoshop programında uygulama aşamaları. | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Öğrenci Ödevlerinin Tamamlanması | Öğrenci proje uygulamalarının değerlendirilmesi. | Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
15 | Öğrenci Ödevlerinin Tamamlanması | Öğrenci proje uygulamalarının değerlendirilmesi. | Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Gürkan, O. (2017). Adobe Photoshop CC, Nirvana Yayınları. |
Ulusan, M. (2009-2011). Yıldız Teknik Üniversitesi, Fotoğraf ve Video Anasanat Dalı, Sayısal Fotoğraf 1-2 Dersi Notları. |
Freeman, M (2014).Dijital Görüntü Düzenleme & Özel Efektler. Say Yayınları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Related to the field theories, facts about the basic concepts and principles is the level of knowledge.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
At the secondary level qualifications acquired on the basis of current knowledge in the field of textbooks, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The information on to the field and profession uses in the business environment.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The acquired basic theoretical and practical knowledge in the same area or on the same level at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
|
5 | |||||
2 |
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform the duties and responsibilities assigned to him.
|
5 | |||||
2 |
Unforeseen problems encountered in practice or as a team member takes responsibility for.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
2 | |||||
2 |
Understand the requirements indicates that the continuity of learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge and skills related to the field-level thoughts and suggestions are relevant written and oral.
|
5 | |||||
2 |
Are prone to help colleagues.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Authority will act in accordance with business and social ethics.
|
1 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious enough.
|
1 | |||||
3 |
Is open to change and innovation.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 20 | 3 | 60 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 10 | 10 |
Teknik Gezi | 3 | 9 | 27 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 1 | 1 | 1 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 1 | 2 | 2 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 85 | 0 | 282 |
Total Workload of the Course Unit | 282 | ||
Workload (h) / 25.5 | 11,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 11,0 |