TR EN

HISTORY OF ARTS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
FKP203 HISTORY OF ARTS 3 2 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders ile; prehistorik çağlardan günümüze kadar güzel sanatların gelişimi incelemek ve aktarmak amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğini; sanat ve estetiğin tanımı ile tarihçesi, Mezopotamya Sanatı, Mısır Sanatı, Anadolu Uygarlıkları ve Sanat, Yunan Sanatı, Roma Sanatı, Bizans Sanatı, Roman Sanatı, Gotik Sanat, Rönesans Sanatı, Barok Sanatı ve Rokoko, Sanat Akımları, Orta Asya Türk Sanatı ve İslam Sanatı oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kültürü ve değişik kategorilerdeki maddi kültür değerlerini tanımlayabilme.
Sanatın oluşum ve değişim sürecinde kültürler arası farklılıkları gözlemleme gücü.
Sanatın temel yapıcı ögelerini teşhis etme noktasında farkındalık.
Sanatın sosyal tarihi ile yaratıcılık tarihi konusunda yorum yapabilme becerisi.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Sanat ve estetiğin tanımı ve tarihçesi. Anlatım
2 Kaynak Tarama Mezopotamya Sanatı Anlatım
3 Kaynak Tarama Mısır Sanatı Anlatım
4 Kaynak Tarama Anadolu Uygarlıkları ve Sanat Anlatım
5 Kaynak Tarama Yunan Sanatı Anlatım
6 Kaynak Tarama Roma Sanatı Anlatım
7 Kaynak Tarama Bizans Sanatı Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Tarama Roman Sanatı İAnlatım
10 Kaynak Tarama Gotik Sanat Anlatım
11 Kaynak Tarama Rönesans Düşüncesi ve Sanatının Gelişimi Anlatım
12 Kaynak Tarama Barok Sanatı ve Rokoko Anlatım
13 Kaynak Tarama Sanat Akımları Anlatım
14 Kaynak Tarama Orta Asya Türk Sanatı Anlatım
15 Kaynak Tarama İslam Sanatı Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Dickerson, M. (2018). Sanat Tarihi. İstanbul: Say Yayınları
Yıldırım, C. (2018). Sanat Tarihi- 1. İstanbul: Hiperlink Yayınları
Fleming, J. & Honour, H. (2016). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Alfa Yayınları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Related to the field theories, facts about the basic concepts and principles is the level of knowledge.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
At the secondary level qualifications acquired on the basis of current knowledge in the field of textbooks, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The information on to the field and profession uses in the business environment.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic theoretical and practical knowledge in the same area or on the same level at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
4
2
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Perform the duties and responsibilities assigned to him.
2
2
Unforeseen problems encountered in practice or as a team member takes responsibility for.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
5
2
Understand the requirements indicates that the continuity of learning.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The knowledge and skills related to the field-level thoughts and suggestions are relevant written and oral.
5
2
Are prone to help colleagues.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The Authority will act in accordance with business and social ethics.
0
2
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious enough.
1
3
Is open to change and innovation.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 2 10
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 73
Total Workload of the Course Unit 73
Workload (h) / 25.5 2,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0