Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
FKP203 |
HISTORY OF ARTS |
3 |
2 |
2 |
4 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
|
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu ders ile; prehistorik çağlardan günümüze kadar güzel sanatların gelişimi incelemek ve aktarmak amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Bu dersin içeriğini; sanat ve estetiğin tanımı ile tarihçesi, Mezopotamya Sanatı, Mısır Sanatı, Anadolu Uygarlıkları ve Sanat, Yunan Sanatı, Roma Sanatı, Bizans Sanatı, Roman Sanatı, Gotik Sanat, Rönesans Sanatı, Barok Sanatı ve Rokoko, Sanat Akımları, Orta Asya Türk Sanatı ve İslam Sanatı oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Kültürü ve değişik kategorilerdeki maddi kültür değerlerini tanımlayabilme. |
Sanatın oluşum ve değişim sürecinde kültürler arası farklılıkları gözlemleme gücü. |
Sanatın temel yapıcı ögelerini teşhis etme noktasında farkındalık. |
Sanatın sosyal tarihi ile yaratıcılık tarihi konusunda yorum yapabilme becerisi. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Sanat ve estetiğin tanımı ve tarihçesi. |
Anlatım |
2 |
Kaynak Tarama |
Mezopotamya Sanatı |
Anlatım |
3 |
Kaynak Tarama |
Mısır Sanatı |
Anlatım |
4 |
Kaynak Tarama |
Anadolu Uygarlıkları ve Sanat |
Anlatım |
5 |
Kaynak Tarama |
Yunan Sanatı |
Anlatım |
6 |
Kaynak Tarama |
Roma Sanatı |
Anlatım |
7 |
Kaynak Tarama |
Bizans Sanatı |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak Tarama |
Roman Sanatı |
İAnlatım |
10 |
Kaynak Tarama |
Gotik Sanat |
Anlatım |
11 |
Kaynak Tarama |
Rönesans Düşüncesi ve Sanatının Gelişimi |
Anlatım |
12 |
Kaynak Tarama |
Barok Sanatı ve Rokoko |
Anlatım |
13 |
Kaynak Tarama |
Sanat Akımları |
Anlatım |
14 |
Kaynak Tarama |
Orta Asya Türk Sanatı |
Anlatım |
15 |
Kaynak Tarama |
İslam Sanatı |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Dickerson, M. (2018). Sanat Tarihi. İstanbul: Say Yayınları |
Yıldırım, C. (2018). Sanat Tarihi- 1. İstanbul: Hiperlink Yayınları |
Fleming, J. & Honour, H. (2016). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Alfa Yayınları |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Related to the field theories, facts about the basic concepts and principles is the level of knowledge.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
At the secondary level qualifications acquired on the basis of current knowledge in the field of textbooks, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The information on to the field and profession uses in the business environment.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The acquired basic theoretical and practical knowledge in the same area or on the same level at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Perform the duties and responsibilities assigned to him.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Unforeseen problems encountered in practice or as a team member takes responsibility for.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Understand the requirements indicates that the continuity of learning.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The knowledge and skills related to the field-level thoughts and suggestions are relevant written and oral.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Are prone to help colleagues.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The Authority will act in accordance with business and social ethics.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious enough.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Is open to change and innovation.
|
|
|
|
|
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
5 |
2 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
37 |
0 |
73 |
|
Total Workload of the Course Unit |
73 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
2,9 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
3,0 |
|