TR EN

VIDEO EDITING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
FKP204 VIDEO EDITING 4 3 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Teori ve uygulama süreçleri üzerine yapılandırılan Video Kurgu dersi öğrencilerin sinema ve televizyonda görüntü kurgusu alanında hem teknik hem de sanatsal olarak yetkinlik kazanmalarını amaçlar.
Contents of the Course Unit: Teorik olarak L.V Kuleşov’un ortaya koyduğu, Aleksey G. Sokolov’un saptadığı, Bir Sahnede Art Arda Birleştirilen Planların 10 Prensibine odaklanarak temel kurgu prensiplerinin kavranmasını sağlar. Yapılan uygulamalarda Adobe Premiere Pro kurgu programI kullanılır. Sinemada kullanılan profesyonel terminolojinin incelenir. Videonun, filmin izleyici tarafından nasıl algılandığı örnekler verilerek ele alınırSinema ve Televizyonda kullanılan plan ölçekleri uygulamalar yapılarak öğrencilere aktarılır.Temel Kurgu Prensipleri: Planın Ölçeğine Göre Kurgu, Bir Mekanda Bulunan Objelerin Bakış Yönüne Göre Kurgu, Kadrajdaki Objelerin Hareket Yönüne Göre Kurgu, Kadrajdaki Objelerin Hareket Evrelerine Göre Kurgu, Kadrajdaki Objelerin Hareket Evrelerine Göre Kurgu, Hareketli Objelerin Temposuna Göre Kurgu, Kadrajın Kompozisyonuna Göre Kurgu / Dikkat Merkezinin Yer Değiştirmesine Göre Kurgu, Aydınlatmaya Göre Kurgu Prensibi ve Renge Göre Kurgu, Çekim Eksenlerinin Yer Değiştirmesine Göre Kurgu Prensibi ve Kadrajda Hareket Eden Asıl Kitlenin Hareket Yönüne Göre Kurgu prensipleri incelenip filmlerden örnekler gösterilerek prensiple ilgili uygulamalar yapılacaktır. Adobe Premiere Pro programı ile video düzenleme iş akışı, planlar arasına geçiş efektleri uygulamak, renk ve ışık düzeltme, video efektleri uygulamak ve değiştirmek, bir filmin kurgulanması, montajlanmış görüntülerin dışa aktarımı konuları ele alınacaktır. Dikey kurgu uygulamaları yapmak için Adobe After Effects programı incelenecektir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Temel kurgu prensiplerini kavrar.
Elde edilen görüntüleri ve sesleri birleştirilip anlamlı bir bütün haline getirir.
Sinemada kurgunun gereğini ve önemini kavrar.
Dijital kurgu programı olan Adobe Premiere Pro programını kullanır.
Dijital kurgu programında geçiş efektlerinin filme kattığı anlamları bilir ve kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Ders içeriği hakkında genel bilgilendirme, dönem planlamasının yapılması. Kurgu nedir? Kurgunun genel tarihinin incelenmesi. Kuleşhov deneyinin yapılması. Anlatım, soru cevap, deney yapılması
2 Kaynak Taraması; Göz Kırparken İsimli Kitabın Okunması, Ödev: Potemkim Zırhlısı Filminin İzlenmesi. Filmde iki planın birleşerek üçüncü bir anlam yaratan noktaların belirlenmesi. (En az 3 plan tesbit edilip kısaca açıklama yazılacaktır.) Kurgunun amacı ve önemi, Kurgunun film yapım sürecindeki yeri. Walter Murch’un altı kurgu kuralının incelenmesi. Sokolov’un 10 Kurgu prensibinin incelemek. Potemkim Zırhlısı Filminin Odessa Merdivenleri sahnesinin incelenmesi. Deney: Kurgu ile anlam yaratmak. Anlatım, soru cevap, uygulama, gösterip yapma
3 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Adobe Premiere kurgu programında çekim dosyalarının organizasyonu, Premiere Pro proje dosyasını oluşturmak, dosyaları import etmek, proje panelinin incelenmesi, zaman çizgisi oluşturmak, zaman çizgisi üzerinde çalışmak. Kaynak monitörünün incelenmesi. Paneller arasında kısa yollarla gezinmek. Anlatım, soru cevap, uygulama, gösterip yapma
4 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: Adobe Premiere kurgu programında çekim dosyalarının organize edilmesi. Videoların istenilen bölümlerinin seçilmesi, Videoların JKL tekniği ile kontrol edilmesi. Kliplerin başına sonuna kısa yollarla geçiş. Video ve ses kanalları ile çalışmak. Ses ve müzik seviyelerinin kontrol edilmesi. Ses mikseri ile çalışmak. Anlatım, soru cevap, uygulama, gösterip apma
5 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: 2. Haftanın deney görüntülerinin kurgulanması. Adobe Premierede effect control panelinin kullanılması. Anlatma yöntemi, örnek gösterme, uygulama, gösterip yapma
6 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: Effect control panelinde bulunan crop ve opacity video üzerinde uygulamak. Adobe Premiere’de anahtar kareler ile çalışmak. Anlatma yöntemi, örnek gösterme, uygulama, gösterip yapma
7 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: Anahtar kare aracıyla mozik kullanılarak videoda istenmeyen bir şeyin gizlenmesi. Kurgu geçiş türleri, kurguda geçişlerin incelenmesi (Cut, Dissolve, Wipe, Fade In-Out, Hidden Wipe/Cut, Sıçrama) Geçiş effectleri kullanmak. Sabit ve hareketli yazılar oluşturmak. Anlatma yöntemi, örnek gösterme, uygulama, gösterip yapma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: Geçiş effectlerinin kullanılması. Video üzerine hareketli yazıların eklenmesi Vize sınavının değerlendirilmesi. Adobe Premiere video effectleri kullanmak. Anlatma yöntemi, örnek gösterme, uygulama, gösterip yapma
10 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: Düşük pozlanmış ve yanlış beyaz ayarı ile çekilmiş bir videonun düzenlenmesi. Adobe Premier kurgu programında Adjustment Layer ile çalışmak, Stabilizer ile titreyen görüntüleri düzenlemek. Lumetri color ile çalışmak. Anlatma yöntemi, örnek gösterme, gösterip yapma
11 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: Lumetri aracı kullanılarak renk düzenlemesi yapmak. Adobe Premier kurgu programında mask aracının incelenmesi. Anlatma yöntemi, örnek gösterme, gösterip yapma
12 KKaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: Mask aracı kullanarak videoda gökyüzü eklemek. Adobe Premier kurgu programında green screen uygulamalarının incelenmesi. Anlatma yöntemi, örnek gösterme, gösterip yapma
13 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: Green screen kullanılarak oyuncuyu farklı mekanlarda göstermek. Adobe Premierede hazırlanan kurgunun dışa aktarılması. Video dosya formatları ve video codec’lerini incelenmesi. Video çerçeve oranları. Anlatma yöntemi, örnek gösterme, gösterip yapma
14 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Ödev: Bir videonun farklı formatlarda dışarıya aktarılması. Ödev: Bir videoya farklı objeler, hareketli yazılar eklemek. Adobe After Effects arayüzünün incelenmesi. Adobe After Effects ile dikey kurgu yöntemleri. Anlatma yöntemi, örnek gösterme, gösterip yapma
15 Kaynak Taraması, Konuyla İlgili Ders Videolarının İzlenmesi. Montajlanmış görüntülerin dışa aktarımı Anlatma yöntemi, örnek gösterme, gösterip yapma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

SOKOLOV G. A.(2007) Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Semir Aslanyürek (çev), 2.Basım, İstanbul: Angora Kitaplığı Murch W.(2007) Göz Kırparken, ilker Canikligil (çev), 2.Basım, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Pearlman K.(2016) Sinemada Ritimlerin Kurgusu, Pınar Ercan (çev), İstanbul: Ayrıntı Yayınları Adobe Yaratıcı Ekibi, (2008) Adobe After Effects CS3 Professional Yetkili Eğitim Kılavuzu, Arif Ortakmaç(çev) Arif Ortakmaç, Adobe After Effects CS3 Professional, Medyasoft Yayınları, 2008 Budak V. (2017) Bir Sahnede Art Arda Birleştirilen Kadırların 10 Prensibi, [Film, 54dk.] İlker Canikligil, Dijital Video ile Sinema, Alfa Yayınları, 2017.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Related to the field theories, facts about the basic concepts and principles is the level of knowledge.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
At the secondary level qualifications acquired on the basis of current knowledge in the field of textbooks, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The information on to the field and profession uses in the business environment.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic theoretical and practical knowledge in the same area or on the same level at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
5
2
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Perform the duties and responsibilities assigned to him.
5
2
Unforeseen problems encountered in practice or as a team member takes responsibility for.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
5
2
Understand the requirements indicates that the continuity of learning.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The knowledge and skills related to the field-level thoughts and suggestions are relevant written and oral.
4
2
Are prone to help colleagues.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The Authority will act in accordance with business and social ethics.
4
2
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious enough.
3
3
Is open to change and innovation.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 10 1 10
Ödev 13 2 26
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 13 1 13
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 82 0 133
Total Workload of the Course Unit 133
Workload (h) / 25.5 5,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0