Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SKE154 | DICTATION AND ANNOUNCEMENT TECHNIQUES | 2 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste, Konuşma dili Türkçenin fonolojik özellikleri, vurgu sistemi, tonlama düzeni ile ilgili temel bilgileri vermek ve toplum karşısında dili etkili, doğru ve güzel bir şekilde kullanabilme becerisini kazanmak ve uçakta kullanılan anons sistemlerine hakim olmak amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders, Ses Rengi ve Tonu,Konuşmada vurgulama ve tonlama,Diksiyon,Kelime Yapısı ve Özellikleri,Konuşma Hızı,Simetrik ve Hiyerarşik İletişimde Kelime Hızı,Diksiyonun önemi,Diksiyonda dikkat edilmesi gereken kurallar,Anons teknikleri,Anonslardaki Hedefler,Uçuş Numaralarının Okunması,Anonslarda düzeltme,Anons Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Anons Türleri konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Ses rengi ve tonunu düzgün kullanmayı öğrenir. |
Konuşma hızını doğru kullanmayı kavrar. |
Diksiyonunu doğru kullanmayı öğrenir. |
Anons tekniklerini kavrar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bölüm Okuma | Dersin amacı, içeriği ve tanışma | sunum,anlatım, soru-cevap |
2 | Bölüm Okuma | Diksiyon ve Diksiyonun önemi | sunum,anlatım, soru-cevap |
3 | Bölüm Okuma | Etkili konuşma kuralları | sunum,anlatım, soru-cevap |
4 | Bölüm Okuma | Anons teknikleri | sunum,anlatım, soru-cevap |
5 | Bölüm Okuma | Anons yaparken uyulması gerek kurallar | sunum,anlatım, soru-cevap |
6 | Bölüm Okuma | Kalkış öncesi ve sonrası anonslar | sunum,anlatım, soru-cevap |
7 | Bölüm Okuma | Uyarı anonsları, Yolcu bilgilendirme anonsları, | sunum,anlatım, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Alçalma ve iniş anonsları, | sunum,anlatım, soru-cevap |
10 | Bölüm Okuma | Transfer ve transit yolcu anonsları | sunum,anlatım, soru-cevap |
11 | Bölüm Okuma | Servis anonsları | sunum,anlatım, soru-cevap |
12 | Bölüm Okuma | VİP anonsları | sunum,anlatım, soru-cevap |
13 | Bölüm Okuma | Acil durum anonsları | sunum,anlatım, soru-cevap |
14 | Bölüm Okuma | Acil durum anonsları | sunum,anlatım, soru-cevap |
15 | Bölüm Okuma | Genel tekrar | sunum,anlatım, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kabin ekibi el kitapları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
5 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
5 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
5 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
5 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
4 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
5 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
5 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 156 |
Total Workload of the Course Unit | 156 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |