Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TRP158 | SEYAHAT ACENTACILIĞI VE TUR PLANLAMA | 2 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi SERCAN YILDIZ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersle, Turizm ve Seyahat Hizmetleri programında Tur operatörlüğü ve seyahat acenteciliğini tanıtma yeterliğinin kazandırılması amaçlanmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Seyahat acentası ve tur operatörü çeşitleri; tur çeşitleri; seyahat acentası ve tur operatörlerinin otel ve havaalanı gibi diğer sektörlerle ilişkisi; Türkiyede seyahat acentaları, yeni trendler ve geleceğe bakış. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kazanımları:Paket tur hazırlamayı bilir, |
Tur operatörü-seyahat acentesi (incoming acente) ilişkisini tanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür taramnası | Türkiye’de ve Dünya’da Seyahat Sektörü | Yüzyüze eğitim |
2 | Literatür taramnası | Türkiye’de ve Dünya’da Seyahat Sektörü | Yüzyüze eğitim |
3 | Literatür taramnası | Seyahat Acentacılığı Tarihi Süreci | Yüzyüze eğitim |
4 | Literatür taramnası | Seyahat Acentacılığı Temel Kavramlar | Yüzyüze eğitim |
5 | Literatür taramnası | Tur Operatörlüğü Tarihi Süreci | Yüzyüze eğitim |
6 | Literatür taramnası | Tur Operatörlüğü Temel Kavramlar | Yüzyüze eğitim |
7 | Literatür taramnası | Tur Kavramı | Yüzyüze eğitim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taramnası | Tur Tasarımı | Yüzyüze eğitim |
10 | Literatür taramnası | Tur Operasyonu | Yüzyüze eğitim |
11 | Literatür taramnası | Tur Operasyonunda Departmanlar Arası İletişim | Yüzyüze eğitim |
12 | Literatür taramnası | Küresel Havayolu Taşımacılığı | Yüzyüze eğitim |
13 | Literatür taramnası | Seyahat Acentacılığı Mesleği | Yüzyüze eğitim |
14 | Literatür taramnası | Seyahat Acentalaeında Çalışan Personelin Tanıtımı | Yüzyüze eğitim |
15 | Literatür taramnası | Seyahat Acentacılığı Mesleğinde Rehberin Önemi | Yüzyüze eğitim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
SEYAHAT ACENTACILIĞI VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ İlkeler ve Yönetim - Prof. Dr. Mahmut Demir |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
|
2 | |||||
2 |
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the theoretical and applied knowledge gained in the field as the basis of a further education level.
|
2 | |||||
2 |
By using the acquired knowledge and skills, gains the ability to analyze problems, solve them, see and eliminate situations that may pose problems before they occur.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct studies at basic level within the field independently.
|
1 | |||||
2 |
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
|
2 | |||||
3 |
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the acquired knowledge and skills at basic level within the field with a critical approach, determine and respond to learning needs.
|
1 | |||||
2 |
Direct the education received to a higher education level in the same field or to an occupation in the same level.
|
1 | |||||
3 |
Gain awareness of lifelong learning.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
|
2 | |||||
2 |
Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
|
1 | |||||
3 |
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
|
1 | |||||
4 |
Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
|
2 | |||||
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker s health and security.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 156 |
Total Workload of the Course Unit | 156 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |