Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
YDL253 | MESLEKİ İNGİLİZCE | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SEREN FIRAT |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Denizde ve limanda çalışacak olan öğrencilere gerekli bilgi ve donanımları sağlamak. Öğrencileri denizcilik İngilizcesi terimlerini, teorik ve pratik olarak vermek. öğrencilerin gerek konuşma gerekse yazılı olarak denizcilik konusunda üretim yapabilmelerini sağlamak |
Contents of the Course Unit: | Mesleki ingilizceye giriş, Denizcilik İngilizcesi, Denizcilik ingilizcesi kullanım alanları, Denizcilik İngilizcesi Terimleri, Okuma-Yazma-Dinleme Etkinlikleri, Örneklemeler ve Yorumlamalar, sigortacılık terimleri, denizcilikte yazılan mektup ve anlaşmalar, gemi kiralama çeşitleri ve denizcilik haberleşmesi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Denizcilik İngilizcesi terminolojisini kullanır. |
Denizcilik alanında İngilizce terimlerin yardımıyla iletişimi yapar. |
Uluslararası düzeydeki formların doldurulması ve hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur. |
ISM ve ISPS gereklerini ve Uluslararası Sözleşmeleri yorumlar. |
Denizcilik ile ilgili İngilizce yazılı ve sözlü anlama yeteneklerini gösterir ve kelime bilgilerini kullanarak bu konu ile ilgili yazılı ve sözlü üretim yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
2 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
3 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi ve Denizcilik Alanındaki İngilizce Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
4 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
5 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
6 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizcenin Denizcilik Alanında Kullanımı, Kısaltmalar | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
7 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Grammer Bilgisi, Mesleki İngilizce Okuma - Yazma - Dinleme Çalışmaları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Mesleki İngilizce Okuma - Yazma - Dinleme Çalışmaları | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
10 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Sertifikalar, Belgeler ve Yayınlar- Mesleki İngilizce Okuma - Yazma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
11 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Sertifikalar, Belgeler ve Yayınlar- Mesleki İngilizce Okuma - Yazma | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
12 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Örgütü Uygulamaları, Sirkülerler, Bayrak Otoriteleri, Class Kuruluşları ve Sigorta Kuruluşlarının Yayınlarının İncelenmesi ve Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
13 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Örgütü Uygulamaları, Sirkülerler, Bayrak Otoriteleri, Class Kuruluşları ve Sigorta Kuruluşlarının Yayınlarının İncelenmesi ve Terimler | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
14 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Gündem Takibinin Yapılması- Okuma, Yazma, Çeviri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
15 | İngilizce Dil Bilgisi Tekrarı, İngilizce Okuma Yapma, İngilizce Terimleri Telaffuz Etme | Uluslararası Denizcilik Gündem Takibinin Yapılması- Okuma, Yazma, Çeviri | Anlatım, Sunum, Soru ve Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
IMO Standard Marine Communication Phrases |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The parties involved in the logistics field and recognizes the documents used.
|
4 | |||||
2 |
Logistics related to the field of theoretical and practical knowledge is based.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Transportation is required in the field to explain basic concepts of theoretical and practice-based.
|
5 | |||||
2 |
Defines the terminology in the field of logistics.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively with colleagues to win.
|
4 | |||||
2 |
The ability to use information and communication technology tools to win.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sectoral legislation will have the ability to understand and practice.
|
4 | |||||
2 |
Professional ethical and theoretical gains the ability to use information contained in the application.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Personal, professional and / or studies evaluating the risks and opportunities related to the field of knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
|
4 | |||||
2 |
Bringing innovation to the field of information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By identifying learning needs and learning objectives in line with his responsibilities under the plan activities aimed at improving the performance of individuals and manages.
|
4 | |||||
2 |
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A foreign language (English) at least in the general level of European Language Portfolio B1 monitors developments in the field of using and communicate with colleagues.
|
4 | |||||
2 |
European Computer Driving Licence Advanced Level, as defined in the competency using a computer based on the extent required by the field of information and communication technologies are used.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Space-related activities, the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are executed in accordance with the acquired consciousness.
|
4 | |||||
2 |
Related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 14 | 1 | 14 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Mesleki Faaliyet | 14 | 1 | 14 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 114 | 0 | 156 |
Total Workload of the Course Unit | 156 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |