TR EN

SUMMER INTERNSHIP PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SHP299 SUMMER INTERNSHIP 3 0 0 1

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi EKREM SÜZEN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı; öğrencilere bölüm ve staj komisyonunun uygun gördüğü kurum ve kuruluşlarda otuz iş günü süresiyle uzmanlaşmak istedikleri alanda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğini; alanla ilgili gördükleri her türlü konunun (yolcu hizmetleri, ramp, kargo vb.) yerinde uygulamaları oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir.
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir.
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek, karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur.
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Anlatım Yerinde Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Anlatım Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Anlatım Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Anlatım Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Anlatım Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Anlatım Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Anlatım Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Anlatım Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
10 Anlatım Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
11 Anlatım Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
12 Anlatım Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
13 Anlatım Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
14 Anlatım Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
15 Anlatım Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Yerinde uygulama yapılan kurumdaki yazılı ve elektronik ortamdaki kaynaklar.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
General concepts in the field of Civil Aviation Administration defines / explains.
3
2
Civil Aviation Management program located in the terminology defines / explains.
3
3
Civil Air Transportation Management identifies the computer programs used in the field.
3
4
Civil Aviation Management concept explains the historical process of the past to the present.
1
5
Understands basic functions of business relationships between. Cross-functional relationships and interactions classify and explain.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Makes/explains conceptual definitions about the field.
3
2
Defines/explains aviation terminology.
3
3
Uses computerized support systems.
3
4
Knows/explains the historical development of the aviation industry.
1
5
Have knowledge of business functions, uses information in business life.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
with the relevant institutions in the field of Civil Aviation Administration (Airline companies, handling companies, etc.) makes written agreement in accordance with legislation.
2
2
Civil Aviation Administration in the field of communications, information storage and have stored the information for the purpose it uses computer programs.
2
3
Life-long learning skills, gaining knowledge about the field, uses awareness of social responsibility in business.
3
4
Civil Aviation Administration of the knowledge gained in the field, and with people who are experts, with effective presentation and language skills to express share.
3
5
evaluating business applications of existing applications, adaptation to changing environmental conditions to ensure that develops new proposals with interdisciplinary comparisons. take responsibility; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Knows the relevant regulations and directives in the field, makes appropriate correspondence.
2
2
Uses computer software/programs used in the related field.
3
3
Gains lifelong learning skills/uses information in business life.
3
4
Gains the skill of explaining the information learned about the aviation industry to others.
3
5
Interprets, evaluates and analyzes business practices.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Space-related activities encountered in applications in the execution of complex and unpredictable individual or as a team member takes responsibility.
3
2
related to the field of advanced study is conducted independently.
2
3
Responsibility of employees under development in the framework of a project plan and manage activities for.
2
4
bringing innovation to the field of information, thoughts, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
2
5
Personal, professional, and / or study evaluates the risks and opportunities related to the field; knowledge and skills, social / cultural / economic value and high thinking / approach / technology / product takes responsibility for the conversion; develop entrepreneurial competencies individually or as a team member.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
acquired in the field of advanced knowledge and skills to critically evaluate.
2
2
determine the learning needs; under his responsibility in accordance with the learning objectives and plan activities for improving the performance of individuals and manages.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Space-related issues and institutions shall inform the person concerned; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral.
2
2
Space-related issues thoughts and suggestions for solutions to problems by supporting qualitative and quantitative data with experts and people who do not share it.
2
3
The main language at least at the general level C1 of the European Language Portfolio uses.
0
4
a foreign language (English) European Language Portfolio B1 at least in the general level of knowledge in the field using monitors and communicates with colleagues.
0
5
European Computer Driving License, with advanced skills in using a computer is defined and to the extent required by the field of information and communication technologies are used.
0
6
the social environment with social responsibility and organizes activities for the project and will implement them.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and act in accordance with ethical values​​.
3
2
social rights, social justice, quality and cultural values, preservation of culture, environmental protection, occupational health and safety issues are conscious enough.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 6 4 24
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 6 4 24
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 13 0 49
Total Workload of the Course Unit 49
Workload (h) / 25.5 1,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0