Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MBH210 | JURISDICTION OF ATTORNEYSHIP AND NOTARY PUBLIC | 4 | 2 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Avukatlık ve noterlik hakkında genel bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Avukatlık Mesleğinin Tanımı ve Özellikleri, Avukatın Hak ve Yetkileri, Avukatın Yükümlülükleri, Avukatlık Meslek Kuralları, Noterliğin Tanımı, Niteliği ve Hukuktaki Yeri, Noterlik ve Mesleki Organizasyonu, Noter İşlemleri, Noterlerin Hak ve Yükümlülükleri, Noterin Faaliyetinden Doğan Yükümlülükleri, Denetimi ve Sorumlulukları konularını içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Avukatlık mesleği hakkında bilgi sahibi olur. |
Avukatın hak, yetki ve yükümlülüklerini bilir. |
Noterliğin tanımı, niteliği ve hukuktaki yerini bilir. |
Noterin faaliyetinden doğan yükümlülükleri, denetimi ve sorumlulukları öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynak Taraması | Avukatlık Mesleğinin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
2 | Kaynak Taraması | Avukatlık Mesleğinin Tanımı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
3 | Kaynak Taraması | Avukatlık Mesleği Hakkında Genel Bilgiler | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
4 | Kaynak Taraması | Avukatın Hak ve Yetkileri | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
5 | Kaynak Taraması | Avukatın Yükümlülükleri | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
6 | Kaynak Taraması | Avukatlık Meslek Kuralları | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
7 | Kaynak Taraması | Noterliğin Tanımı, Niteliği ve Hukuktaki Yeri | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | Noterliğin Tanımı, Niteliği ve Hukuktaki Yeri | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
10 | Kaynak Taraması | Noterlik ve Mesleki Organizasyonu | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
11 | Kaynak Taraması | Noter İşlemleri | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
12 | Kaynak Taraması | Noter İşlemleri | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
13 | Kaynak Taraması | Noterlerin Hak ve Yükümlülükleri | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
14 | Kaynak Taraması | Noterin Faaliyetinden Doğan Yükümlülükleri, Denetimi ve Sorumlulukları | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
15 | Kaynak Taraması | Genel Tekrar | Anlatım, Tartışma,Soru- cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Doç.Dr. Derya ATEŞ, Süleyman ÇETİN, Avukatlık ve Noterlik Hukuku, Ekim 2024, Seçkin Yayıncılık. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
4 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical law.
|
3 | |||||
2 |
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
|
4 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
|
3 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
4 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
4 | |||||
2 |
To acquired the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
|
3 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
4 | |||||
3 |
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 7 | 98 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |