Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ATP213 | KEYBOARD TECHNIQUES III | 3 | 3 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. GÜL GÜLER BİNKANAT |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste F klavyede klavyeye bakmadan ve tüm parmakları aktif olarak kullanarak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Klavye Üzerinde Sayıların Kullanımın Öğrenilmesi, Klavye Üzerinde Sembollerin Kullanımın Öğrenilmesi, Dil Bilgisi Kurallarına Uygun Metin Çalışması, Yazışma Kurallarına Uygun Şekilde Dilekçe Hazırlama, Resmi Yazıları Biçimlendirme, İngilizce Metin Çalışması, Hız Çalışması konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
10 parmak süratli yazı yazar. |
İmla kurallarını ve noktalama işaretlerini doğru kullanır. |
Resmi yazıları kurallarına uygun olarak hazırlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Harf Tuşlarının Gözden Geçirilmesi, Klavye Üzerinde Sayıların Kullanımın Öğrenilmesi, Sayı İçeren Metin Çalışması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Klavye Üzerinde Gelişmiş Noktalama İşaretlerinin Öğrenilmesi, Sembol İçeren Metin Çalışması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Kelime İşlemci Programı Anlatımı (Microsoft Word), Belge İşlemleri ve Sayfa Yapısı, Dil Bilgisi Kurallarına Uygun Metin Çalışması | Gösterip Yaptırma |
4 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Kelime İşlemci Programı Anlatımı (Microsoft Word),Biçimlendirme, Dil Bilgisi Kurallarına Uygun Metin Çalışması | Gösterip Yaptırma |
5 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Kelime İşlemci Programı Anlatımı (Microsoft Word),Belge Denetimi, Kurallarına Uygun Şekilde Dilekçe Hazırlama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Kelime İşlemci Programı Anlatımı (Microsoft Word),Tablo İşlemleri, Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Kelime İşlemci Programı Anlatımı (Microsoft Word),Nesne İşlemleri ve Sayfa Yapısı, İngilizce Metin Çalışması | Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Yazı Biçimlendirme, İngilizce Metin Çalışması | Gösterip Yaptırma |
10 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Hız Çalışması | Gösterip Yaptırma |
11 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Hız Çalışması | Gösterip Yaptırma |
12 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Hız Çalışması | Gösterip Yaptırma |
13 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Hız Çalışması | Gösterip Yaptırma |
14 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Hız Çalışması | Gösterip Yaptırma |
15 | Klavye üzerinde pratik yapılması | Hız Çalışması | Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
0 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical equipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical way.
|
0 | |||||
2 |
To get competence in using the acquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problems, and to produce solutions based on proofs by using the acquired basic-level knowledge and skills.
|
0 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using 10 finger technique
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out independently a basic-level work project in the field of study.
|
0 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
5 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the professional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in a critical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
5 | |||||
2 |
To acquire the awareness of life-long learning.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related in written and verbal form.
|
3 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluating of the data in the field of study.
|
0 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
0 | |||||
3 |
To have knowledge about the execution proceeding and bankrupt.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 8 | 3 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 108 |
Total Workload of the Course Unit | 108 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |