Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ATP208 | KEYBOARD TECHNIQUES IV | 4 | 3 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste F klavye kullanarak 3 dakikada 90 kelimeyi hatasız olarak yazabilmek, dinlediği bir kararı yazabilmek Dakikada en az 30 kelime yazabilmek amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Zabıt Katipliği Metinleri Yazma, İcra Katipliği Metinleri Yazma, Dinleyerek Yazı Yazabilme, Görevde Yükselme Metinleri Yazma, Hatasız Yazı Yazabilme Çalışmaları ve Hız Çalışmaları konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
F klavyede 10 parmak yazı yazar |
Yazışma kurallarını açıklayabilir ve uygulayabilir |
3 dakikada 90'dan fazla sözcük yazar |
Duyduğu bir kararı yazabilir |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Klavye üzerinde pratik yapmak | Microsoft office programları- Excel- Çalışma Alanı Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
2 | Örnek metinler üzerinde süreli çalışma yapmak | Microsoft office programları- Excel- Veri İşlemleri Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
3 | Örnek metinler üzerinde süreli çalışma yapmak | Microsoft office programları- Excel- Biçimlendirme İşlemleri Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
4 | Klavye üzerinde pratik çalışma yapmak | Microsoft office programları- Excel- Sayfa Ayarları ve Yazdırma Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
5 | Klavye üzerinde pratik çalışma yapmak | Görevde Yükselme Metinleri YazmaMicrosoft office programları- Excel- Formüller Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
6 | Hatalı vuruşları anlamaya yönelik çalışma yapmak | Microsoft office programları- Excel- Fonksiyonlar Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
7 | Klavye üzerinde pratik yapmak | Genel Tekrar | Anlatım, Gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Klavye üzerinde pratik yapmak | Microsoft office programları- Excel- Grafik İşlemleri Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
10 | Klavye üzerinde pratik yapmak | Microsoft office programları- Excel- Veri Analizi Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
11 | Klavye üzerinde pratik yapmak | Microsoft office programları- Excel- Makrolar Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
12 | Klavye üzerinde pratik yapmak | Microsoft office programları- Excel- Uygulama Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
13 | Klavye üzerinde pratik yapmak | Microsoft office programları- Excel- Uygulama Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
14 | Klavye üzerinde pratik yapmak | Microsoft office programları- Excel- Uygulama Klavye Hız Çalışması | Anlatım, Gösterip yaptırma |
15 | Klavye üzerinde pratik yapmak | Genel Tekrar | Anlatım, Gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
0 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical equipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical way.
|
0 | |||||
2 |
To get competence in using the acquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problems, and to produce solutions based on proofs by using the acquired basic-level knowledge and skills.
|
0 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using 10 finger technique
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out independently a basic-level work project in the field of study.
|
0 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
5 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the professional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in a critical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
5 | |||||
2 |
To acquire the awareness of life-long learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related in written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluating of the data in the field of study.
|
0 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
0 | |||||
3 |
To have knowledge about the execution proceeding and bankrupt.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 100 |
Total Workload of the Course Unit | 100 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |