Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SKP156 | TEHLİKELİ MADDELER | 2 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Tehlikeli maddelerin ne olduğu DGR? eğitimi ve DGR kitabının tanımı kuralların temeeli kuralların uygulanması - Gönderici Sorumlulukları, Taşıyıcı sorumlulukları ,Eğitim Gereklilikleri, Tehlikeli Madde güvenliği, Kaza ve Kırım raporlaması ve bu maddelerin doğru bir şekilde paketlenip, etiketlenip, işaretlenip taşınmasının havayolu emniyeti açısından öneminin anlaşılması ile tehlikeli madde ve handling (taşıma) etiketlerini tanımak dersin amacı kapsamındadır. |
Contents of the Course Unit: | Neden DGR Eğitimi? Eğitimin ve DGR kitabının Tanıtımı Tehlikeli Maddelerin tanımı, Kuralların temelKuralların Uygulanması,Gönderici Sorumlulukları,Taşıyıcı sorumlulukları, Eğitim Gereklilikleri, Tehlikeli Madde güvenliği,Kaza ve Kırım raporlamasım Yasak Tehlikeli Maddeler,Gizli tehlikeli Maddeler,- Yolcu ve Ekip beraberindeki Tehlikeli maddeler Yolcu ve Ekip beraberindeki Tehlikeli maddeler devamı (2.3.A tablosu) Hava postası ile Tehlikeli madde taşımacılığı, Taşıyıcı Mülkiyetindeki Tehlikeli Maddeler,İstisnai miktarda Tehlikeli Maddeler Kısıtlı miktarda Tehlikeli maddelerÜlke ve taşıyıcı varyasyonlarıTehlikeli Madde sınıfları ve tanıtımı ,- Genel Paket Tanıtımı ve Tanımı İşaretleme ve Etiketleme İşaretleme Nedir? Etiketleme Nedir ,Risk Etiketleri,Elleçleme (Handling Etiketleri) - Beyan Edilmemiş Tehlikeli Maddeler,-Acil Durum ProsedürleriTehlikeli madde genel taşıma gereklilikleri,tehlikeli madde yasal yükümlülükleri,tehlikeli madde kurallarının uygulanmadığı bazı özel durumlar,göndericinin sorumlulukları,havayolu ile taşınması kesinlikle yasak olan maddeler ile muafiyeti olan maddeler,etiketleme kuralları ve handling etiketleri ve tehlikeli maddeler için acil durum prosedürleri konularını kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Neden DGR eğitimi aldığını Tehlikeli maddelerin neler olduğu kuralların temelini, kulaların uygulanması Karlların tanımını ve bunları doğru taşımanın emniyete olan etkisini bilir.ve öğrenir |
Tehlikeli maddeler (DGR) usullerine göre Gönderici Sorumlulukları, Taşıyıcı sorumlulukları, ,Eğitim Gereklilikleri,Tehlikeli Madde güvenliği, Kaza ve Kırım raporlaması nasıl yapılır nelere dikkat edilir öğrenir |
Tehlikeli maddeler için doğru paketleme, işaretleme ve etiketlemenin önemini Yasak Tehlikeli Maddeler, Gizli tehlikeli Maddeler, Yolcu ve Ekip beraberindeki Tehlikeli maddeler ,Gönderici Sorumluluklarını öğrenir. |
Tehlikeli madde uçak içi usulleri (acil durum prosedürleri) öğrenir. İstisnai miktarda Tehlikeli Maddeler- Kısıtlı miktarda Tehlikeli maddeler,-Ülke ve taşıyıcı varyasyonları, Tehlikeli Madde sınıfları ve tanıtımını öğrenir |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | 1. Hafta Giriş Genel Felsefe- Video - Genel Felsefe, Neden DGR Eğitimi? Eğitimin ve DGR kitabının Tanıtımı- Tehlikeli Maddelerin tanımı, - Kuralların temeli,- Kuralların Uygulanması, | Sözel Anlatım video |
2 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | 2. Hafta Genel Felsefe Devamı- Gönderici Sorumlulukları, - Taşıyıcı sorumlulukları, - Eğitim Gereklilikleri, - Tehlikeli Madde güvenliği, - Kaza ve Kırım raporlaması | Sözel Anlatım |
3 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | LİMİTLER- Genel tanım,3. Hafta -LİMİTLER- Genel tanım,- Yasak Tehlikeli Maddeler,- Gizli tehlikeli Maddeler,- Yolcu ve Ekip beraberindeki Tehlikeli maddeler (2.3.A tablosu) | Sözel Anlatım |
4 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | 4. Hafta LİMİTLER Devam-Yolcu ve Ekip beraberindeki Tehlikeli maddeler devamı (2.3.A tablosu)- Hava postası ile Tehlikeli madde taşımacılığı,- Taşıyıcı Mülkiyetindeki Tehlikeli Maddeler, | Sözel Anlatım |
5 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | 5. Hafta Limitler Devam- İstisnai miktarda Tehlikeli Maddeler- Kısıtlı miktarda Tehlikeli maddeler-Ülke ve taşıyıcı varyasyonları | Sözel Anlatım |
6 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | 6. Hafta Tehlikeli Madde sınıfları ve tanıtımı | Sözel Anlatım |
7 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Tehlikeli Madde sınıfları ve tanıtımı ve Genel Tekrar | Sözel Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | - Genel Paket Tanıtımı ve Tanımı- İşaretleme ve Etiketleme- İşaretleme Nedir?- Etiketleme Nedir? | Sözel Anlatım |
10 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | - Risk Etiketleri- Elleçleme (Handling Etiketleri) | Sözel Anlatım |
11 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | - İşaretleme ve Etiketleme Devamı | Sözel Anlatım |
12 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | - Beyan Edilmemiş Tehlikeli Maddeler | Sözel Anlatım |
13 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | - Yolcu ve Ekip Provizyonları | Sözel Anlatım |
14 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | - Acil Durum Prosedürleri ve Genel Tekrar | Sözel Anlatım |
15 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | - Acil Durum Prosedürleri ve Genel Tekrar | Sözel Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Teknik Eğitim Müdürlüğü(Part 145) Ders Notları Tehlikeli Maddeler Bilinci(Teknik Personel için), THY Teknik Aş.Dangerous Goods Training Programme, Workbook 2, (2018) 42. Edition |
SHGM, (2008),Tehlikeli Maddelerin Havayolu İle Emniyetli Taşınması, Yayınevi: Şen Matbaa, (http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/kurumsal/yayinlar/tehlikeli_maddelerin_tasinmasi.pdf) |
Ergün, N.,Yavuz, N., Ateş, S., (2018) Yolcu Hizmetleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
4 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
4 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
3 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
2 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
2 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 8 | 1 | 8 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 79 |
Total Workload of the Course Unit | 79 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |