Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY441E | FIELD TRAINING I | 7 | 26 | 14 | 14 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. ZEYNEP ŞEYDA BİLİM |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Beslenme ve Diyetetik programında kazanılan teorik ve pratik bilgilerin, becerilerin, yeterliliklerin meslek hayatında uygulanacak mesleki yetkinliğin arttırılması ve diyetisyenlik mesleğine ilişkin bilgi, beceri ve davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Beslenme durumunun ve alışkanlıklarının saptanması, beslenme eğitiminin verilmesi, özel gruplar için beslenme eğitim programları/materyallerinin geliştirilmesi, diyetisyenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri ve uygulamalar |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Temel Beslenme ve Diyetetik bilgilerini çalışma alanı ile ilişkilendirir. |
Temel Beslenme ve Diyetetik bilgileri ile çalışma alanında karşılaştığı problemleri çözer. |
Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri düzenler. |
Toplu beslenme sistemlerinde hazırlama ve pişirme kaynaklı besin kayıplarını inceler. |
Hasta/Danışana özgü tıbbı beslenme tedavisi planlar. |
Meslek etiğine uygun davranır. |
Toplu beslenme hizmeti veren yerlerde çalışanlara hizmet içi eğitim konusunda rehberlik eder. |
Tüm paydaşlarla iş birliği yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Oryantasyon | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Beslenmenin Temelleri | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Gebelik Öncesi Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Gebelik Öncesi Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Gebelikte Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Gebelikte Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Vaka Uygulamaları | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Emzirme Döneminde Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Emzirme Döneminde Beslenme | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Bebek Beslenmesi | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Bebek Beslenmesi | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Vaka Uygulamaları | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Vaka Uygulamaları | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Vaka Uygulamaları | Sunum/Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Jeukendrup A(2013). Sports Nutrition: From Lab to Kitchen, 3. edition, U.K. Electronic book. |
Burke L, Deakin V(2015), Clinical Sports Nutrition, 5th edition, Australia. Electronic book. |
Sethi, M,(2004), Institutional Food Management, New Age International |
Puckett R.P,(2012 ) Food service Manual for Health Care Institutions, Forth Edition,John Wiley & Sons, |
The BC Cook Articulation Committee. (2015). Basic Kitchen and Food Service Management. Victoria, B.C.: BCcampus, https://opentextbc.ca/basickitchenandfoodservicemanagement/. |
Food Safety, Sanitation, and Personal Hygiene by the BC Cook Articulation Committeet http://open.bccampus.ca |
Kranz S. (2018). Dietary Intake and Behavior in Children, MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute, ISBN: 9783038428930; 9783038428947. |
Kagawa M., Lee M., Binns C. (2017). Nutrients in Infancy, MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute, ISBN: 9783038425601; 9783038425618. |
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L.; Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences. |
Brown J.E (2017), Nutrition Through the Life Cycle, &th Edition, Cengage Learning. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 1 | 14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 24 | 336 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 351 |
Total Workload of the Course Unit | 351 | ||
Workload (h) / 25.5 | 13,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 14,0 |