TR EN

GAME AND GAME MATERIALS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY246E GAME AND GAME MATERIALS 4 3 3 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. BERK EFE ALTINAL
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Eğitimde oyunun yeri ve önemi, çocuklar için gereklilikleri ve oyun etkinliğini uygulamaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Oyunun tanımı, Oyunun özellikleri, oyun ile ilgili görüşler, oyunun tarihçesi, oyunun gelişime etkisi, oyun kuramları, çocukta oyun evreleri, oyunun özellikleri ve çeşitleri, oyun materyallerini tanıma, okul öncesi eğitim kurumlarında oyun etkinliklerinin planlanması, yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyunlar ve örnekleri, oyuncak müzeleri hakkında bilgilendirme ve tanıtım

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Oyun kuramlarını açıklar.
Oyun ile ilgili görüşleri bağlı kalır.
Oyun ile ilgili müze gezilerinin önemine inandığını ifade eder.
Oyun ile ilgili müze gezilerinin önemine inandığını ifade eder.
Çocuğun gelişimine uygun olacak şekilde bazı oyuncakları yeniden düzenler.
Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinlikleri tasarlar.
Yarı yapılandırılmış oyun örneklerini gösterir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Oyunun tanımı Anlatım
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Oyunun özellikleri Anlatım
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma oyun ile ilgili görüşler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma oyunun tarihçesi Anlatım
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma oyunun gelişime etkisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma oyun kuramları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma oyun kuramları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma çocukta oyun evreleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma çocukta oyun evreleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma oyunun özellikleri ve çeşitleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma oyun materyallerini tanıma Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma okul öncesi eğitim kurumlarında oyun etkinliklerinin planlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyunlar ve örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma oyuncak müzeleri hakkında bilgilendirme ve tanıtım Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Zembat, R. (2012) Okul Öncesinde Özel Eğitim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Başal,H. A. (2018). Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları. Ankara: Nobel Yayıncılık
Ogelman, H.G. (2014).Yaşamın İlk Yıllarında Oyun: Oyuna Çok Yönlü Bakış. Ankara: Pegem Akademi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
3
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
2
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
1
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 1 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 1 12
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 81
Total Workload of the Course Unit 81
Workload (h) / 25.5 3,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0