TR EN

LITERATURE REVIEW I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY149E LITERATURE REVIEW I 1 3 3 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ABBAS ALI HUSSEINI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri ve bilimsel raporlar hakkında bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bilimsel araştırma yapmada kullanılan yöntem ve teknikler, bilimsel araştırma yaparken izlenecek yollar ve bilimsel araştırmanın temel ilkelerinin belirlenmesi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bilimsel araştırma alanında kullanılan terimleri açıklar.
Bilimin ve bilimsel araştırmanın niteliklerini açıklar.
Bilimsel araştırmanın bölümlerini ve araştırma içindeki işlevlerini açıklar.
Bilimsel yöntemi ve bilimsel araştırmada kullanılan yöntemleri inceler.
Bilimsel bir makaleyi öğrenilen bilimsel kriterlere uygunluk açısından açıklar.
Bilimsel araştırma problemini örnekler.
Bilimsel bir problemi bilimsel yöntemler doğrultusunda çözer.
Bilimsel araştırmayı bilimsel rapor yazma kurallarına uygun olarak açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bilimsel Araştırmanın Temelleri Anlatım
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Literatür Araştırma Şekilleri Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Problemi Tanımlama Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Örnekleme Yöntemleri Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Veri Toplama Araçları Anlatım
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Ölçek Türleri Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Ölçek Türleri Anlatım
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nicel Araştırmalar Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nitel Araştırmalar Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Raporlaştırma Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama Anlatım
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama Anlatım
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Abbott, B. B., Borders, K. S. (2011). Research Design and Methods a Process Approach. 8. Ed. McGraws Hill.
Çepni, S. (2007). Araştırma Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon.
Karasar, N. (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara.
Büyüköztürk, Ş.; Kılıç, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş.Medavar, P. B. (1994). Genç Bilim Adamına Öğütler. Tübitak yayınları
Day, R. A. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Tübitak Yayınları.
Çınkır, Ş. (Çeviren) (2014). Tez Nasıl Yazılır? Anı Yayıncılık., Ankara.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
1
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
4
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
5
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
4
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
4
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
3
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
3
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 79
Total Workload of the Course Unit 79
Workload (h) / 25.5 3,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0