TR EN

CLINICAL PROBLEM SOLVING I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
FTY443E CLINICAL PROBLEM SOLVING I 7 2 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Prof.Dr. HOSSEIN KARIMI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Kliniksel problemleri çözme ve olgu sunumu becerisi kazandırmak. Farklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir.Grup çalışması yeteneğini kazandırmak. Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri kullanabilme becerisi kazandırmak.
Contents of the Course Unit: Bu ders, değişik vakalara yönelik değerlendirme ve tedavi stratejilerine karar vermeyi içerir. Öğrenciler, spesifik hastalıklar için test ve değerlendirme yöntemlerini, fizyoterapi-rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini, güncel tedavi metodlarını interaktif yöntemlerle tartışacaklar, literatür taraması yapacaklar, olguya yönelik problemler için çözüm önerileri geliştireceklerdir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Klinik problemi tanımlar.
Problem odaklı fizyoterapi yaklaşımlarını organize eder.
Klinik probleme uygun sorular sorar.
Klinik problemle fizyoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir
Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanabilir.
Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirebilir.
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışabilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Örnek vaka sunumu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma, Grup araştırması Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Olgo Dreeben-Irimio, Physical Therapy Clinical Handbook for PTAs, Jones & Bartlett Learning; 2 edition 2012
Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A problem solving approach, Churcilll-Porter, S. Tidy's Physiotherapy. Çeviri, Elsevier, 2003

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
4
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
3
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
5
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
5
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
5
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 11 4 44
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 1 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 102
Total Workload of the Course Unit 102
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0