TR EN

LITERATURE REVIEW I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY149E LITERATURE REVIEW I 1 3 3 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ABBAS ALI HUSSEINI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri ve bilimsel raporlar hakkında bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bilimsel araştırma yapmada kullanılan yöntem ve teknikler, bilimsel araştırma yaparken izlenecek yollar ve bilimsel araştırmanın temel ilkelerinin belirlenmesi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bilimsel araştırma alanında kullanılan terimleri açıklar.
Bilimin ve bilimsel araştırmanın niteliklerini açıklar.
Bilimsel araştırmanın bölümlerini ve araştırma içindeki işlevlerini açıklar.
Bilimsel yöntemi ve bilimsel araştırmada kullanılan yöntemleri inceler.
Bilimsel bir makaleyi öğrenilen bilimsel kriterlere uygunluk açısından açıklar.
Bilimsel araştırma problemini örnekler.
Bilimsel bir problemi bilimsel yöntemler doğrultusunda çözer.
Bilimsel araştırmayı bilimsel rapor yazma kurallarına uygun olarak açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bilimsel Araştırmanın Temelleri Anlatım
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Literatür Araştırma Şekilleri Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Problemi Tanımlama Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Örnekleme Yöntemleri Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Veri Toplama Araçları Anlatım
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Ölçek Türleri Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Ölçek Türleri Anlatım
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nicel Araştırmalar Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nitel Araştırmalar Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Raporlaştırma Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama Anlatım
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama Anlatım
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Abbott, B. B., Borders, K. S. (2011). Research Design and Methods a Process Approach. 8. Ed. McGraws Hill.
Çepni, S. (2007). Araştırma Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon.
Karasar, N. (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara.
Büyüköztürk, Ş.; Kılıç, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş.Medavar, P. B. (1994). Genç Bilim Adamına Öğütler. Tübitak yayınları
Day, R. A. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Tübitak Yayınları.
Çınkır, Ş. (Çeviren) (2014). Tez Nasıl Yazılır? Anı Yayıncılık., Ankara.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
1

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 79
Total Workload of the Course Unit 79
Workload (h) / 25.5 3,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0