TR EN

ALAN ÇALIŞMASI I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
PER441 ALAN ÇALIŞMASI I 7 16 8 12

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Mesleki bilgileri pekiştirmek için alan çalışması yapması ve mesleklerine ilişkin tutum, bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Pediatrik ve erişkin grupta yapılan açık kalp operasyonlarında kullanılan perfüzyon teknikleri ve kalp-akciğer pompası donamım, kurulumu ve işleyişi ile pratik derslerde kullanımı ile ilgili işleyiş mekanizmaları hakkında uygulama becerileri

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pratik becerilerini tamamlar.
Perfüzyon tekniklerini uygular.
Multidisipliner çalışmanın önemini savunur.
Hastayla ve diğer sağlık profesyonelleriyle olan yaklaşımını yeniden yapılandırır.
Farklı vakalara ilgili problemleri çözer.
Kalp-akciğer pompası uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
2 Literatür tarama, Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
3 Bireysel araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
4 Literatür tarama,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
5 Bireysel araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
6 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
7 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
10 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
11 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
12 Literatür tarama,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
13 Web tabanlı araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
14 Bireysel araştırma,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
15 Literatür tarama,Klinik uygulama Alan çalışması Tartışma, Anlatım, Örnek Olay.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Brodie, J. E., & Johnson, R. B. (1994). The manual of clinical perfusion. Glendale Medical Corporation.
Lich, B. V., & Brown, D. M. (2004). The Manual of Clinical Perfusion. Perfusion. com.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
5
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
5
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
4
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 16 224
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 3 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 304
Total Workload of the Course Unit 304
Workload (h) / 25.5 11,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 12,0