TR EN

ANATOMY II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
FTY142 ANATOMY II 2 5 4 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: İnsan vücudunun sistemlerinin (dolaşım, solunum, ürogenital, endokrin sistem ve lokomotor sistem) normal yapısı, bütünlüğü ve gelişimi konusunda gerekli bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: İnsan anatomisi ile ilgili altı sistem (dolaşım, solunum, ürogenital, endokrin sistem ve lokomotor sistem) ile bölgesel lokomotor ve sinir sistemlerinin uygulamalı ve teorik konuları.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Alanında uzmanlaşmak için gerekli anatomi bilgisini sıralar.
İnsan vücudundaki temel yapı ve organlar konularına ilişkin bilgiyi açıklar.
Uzmanlık derslerinde geçen anatomi bilgisine sahip olarak diğer dersler ile paralel bir eğitimi ilişkilendirir.
Alanıyla ilgili çalışmaları takip etmeye yöneltmek amacıyla sunum ödevi tasarlar.
Disiplinler arası çalışmaları ve bireysel sorumluluklar alma konusunda kendini geliştirir.
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı ve sözlü olarak açıklar.
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirir.
Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak ilişkilendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Endokrin Sistem Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
2 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Dolaşım Sistemi Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
3 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Sindirim Sistemi (Sindirim Kanalı) Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
4 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Sindirim Sistemi (Sindirime Yardımcı Organlar) Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
5 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Solunum Sistemi Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
6 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Üriner Sistem Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
7 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Genital Sistem Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
8 - ARA SINAV -
9 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Duyu Organları (Deri ve Oluşumları, Koku Organı, Tat Organı) Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
10 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Duyu Organları (Göz, Kulak) Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
11 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Kas Genel Bilgisi / Vize Uygulama Sınavı Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
12 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Yüz Mimik Kasları, Boyun Kasları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
13 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Yüzeysel ve Derin Sırt Kasları, Karın Kasları, Pelvis Kasları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
14 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Üst Ekstremite Kasları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
15 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alt Ekstremite Kasları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Netter, F. H. (2017). Atlas of Human Anatomy, Professional Edition: including NetterReference. com Access with Full Downloadable Image Bank. Elsevier Health Sciences.
Süzen, B. (2017). İnsan Anatomisine Giriş. Nobel Kitabevi.
Arifoğlu, Y. (2017). Her Yönüyle Anatomi. Nobel Kitabevi.
Şahinoğlu, K. (2014). Kliniğe Yönelik Anatomi. Nobel Kitabevi.
Taner, D., Sancak, B., Akşit, D., Cumhur, M., İlgi, S., Kural, E. & TUNCEL, M. (1996). Fonksiyonel Anatomi Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi. Hekimler Yayın Birliği. Ankara.
Taner, D. (2018). Fonksiyonel Nöroanatomi. ODTÜ Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 40
Uygulama-Lab 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 3 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Containing up to date information in the field of prostheses and orthoses lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prostheses and orthoses basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prostheses and orthoses related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All applications related to the field of O prostheses and orthoses according to the technique can
3
2
Gained in the field of prostheses and orthoses, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prostheses and orthoses is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently
5
2
Prostheses and orthoses encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge acquired in the field of prostheses and orthoses and skills to critically evaluate them
5
2
Identify learning needs and can guide learning.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Issues related to the field of prostheses and orthoses have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
0
2
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prostheses and orthoses related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ​​according to contribute.
2
2
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics
2
3
It may work with other health care disciplines
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 131
Total Workload of the Course Unit 131
Workload (h) / 25.5 5,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0