Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
OPY343 | ORTHOTIC PROSTHETICS IN PEDIATRICS | 5 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Pediatrik hastalıkların ayrımını yapabilmek, uygun ortez ve protez seçimi ve tasarımını yapmaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Pediartik hastalıkların süreç ve mekanizmaları, pediatrik ortezler, pediatrik protezler |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Pediatrik hastalıkların süreçlerini ve temel mekanizmalarını açıklar. |
Pediatrik hastalıklara uygun ortezi ve protezi şeçer. |
Pediatrik hastalıklara uygun ortez ve protez rehabilitasyonunu uygular. |
Pediatrik hastalıklara uygun ortez ve protez tasarımını yapar. |
Pediatrik protezleri açıklar. |
Pediatrik ortezleri açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Pediatrik hastalık süreçlerinin temel mekanizmaları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Pediatrik hastalık süreçlerinin temel mekanizmaları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Spina bifida hastalığı tanımı mekanizması | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Spina bifida hastalığına uygun ortez ve protez seçimi ve tasarımı | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Spina bifida hastalığına uygun ortez ve protez seçimi ve tasarımı | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Spina bifida hastalığına uygun ortez ve protez rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | CP tanımı ve mekanizması | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | CP hastalığına uygun ortez ve protez seçimi ve tasarımı | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | CP hastalığına uygun ortez ve protez seçimi ve tasarımı | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | CP hastalığına uygun ortez ve protez rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diğer dogumsal anomaliler ortez ve protez seçimi ve tasarımı,rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diğer doğumsal anomaliler, ortez ve protez seçimi ve tasarımı, rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genel tekrar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genel tekrar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Lusardi, M. M., Jorge, M., & Nielsen, C. C. (2013). Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation-E-Book. Elsevier Health Sciences. |
SCHAFFER, H. (1988). CHILD-DEVELOPMENT-INDIVIDUAL, FAMILY AND SOCIETY. Cambridge Univ Press. |
Herring, J. A. (2013). Tachdjian's pediatric orthopaedics e-book: from the Texas Scottish Rite Hospital for Children. Elsevier Health Sciences. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Containing up to date information in the field of prostheses and orthoses lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All applications related to the field of O prostheses and orthoses according to the technique can
|
5 | |||||
2 |
Gained in the field of prostheses and orthoses, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently
|
5 | |||||
2 |
Prostheses and orthoses encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge acquired in the field of prostheses and orthoses and skills to critically evaluate them
|
5 | |||||
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to the field of prostheses and orthoses have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
5 | |||||
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
2 | |||||
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics
|
2 | |||||
3 |
It may work with other health care disciplines
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 132 |
Total Workload of the Course Unit | 132 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |