TR EN

FIELD STUDY I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
OPY441 FIELD STUDY I 7 16 8 14

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Ortez-Protez eğitiminin farklı alanlardaki klinik uygulamalarına ilişkin becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Belirli klinik uygulama alanlarında yürütülen staj programı, öğrencilerin dört yıllık sürede öğrendikleri bilgi ve becerileri uygulama alanlarında pekiştirme, uygulamaları sırasında eleştirel düşünme ve karar verme, sorun çözme, iletişim vb. becerilerini geliştirme

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Farklı klinik çalışmalar için hızlı ve doğru kararlar uygular.
Farklı vakalarlarda uygun tedavi yöntemini açıklar.
Farklı vakalarlarda uygun tedavi yöntemini uygular.
Mesleki becerilerini mükemmelleştirir.
Mesleki bilgilerini farklı vakalarla ilişkilendirir.
Karşılaştığı mesleki problemleri çözer.
İletişim becerilerini geliştirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Farklı vakalarda uygun ortez protez yaklaşımları Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Klinik Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Lusardi, M. M., Jorge, M., & Nielsen, C. C. (2013). Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation-E-Book. Elsevier Health Sciences.
Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2013). Cook and Hussey's Assistive Technologies-E-Book: Principles and Practice. Elsevier Health Sciences.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Containing up to date information in the field of prostheses and orthoses lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prostheses and orthoses basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prostheses and orthoses related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All applications related to the field of O prostheses and orthoses according to the technique can
5
2
Gained in the field of prostheses and orthoses, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prostheses and orthoses is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently
5
2
Prostheses and orthoses encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge acquired in the field of prostheses and orthoses and skills to critically evaluate them
5
2
Identify learning needs and can guide learning.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Issues related to the field of prostheses and orthoses have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
5
2
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prostheses and orthoses related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ​​according to contribute.
5
2
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics
5
3
It may work with other health care disciplines
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 16 224
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 4 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 10 3 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 352
Total Workload of the Course Unit 352
Workload (h) / 25.5 13,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 14,0