Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
OPY444 | CLINICAL DECISION MAKING IN ORTHOSIS PROSTHESIS II | 8 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Ortez-protez dalının klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları farklı klinik vakaların bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun ortez-protez yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik karar vermeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Ortez-protezde klinik problemler, klinik karar verme aşamaları, klinik karar vermede karışıklık yaratan durumlar, farklı klinik karar verme stratejileri, klinik karar vermede klinik sorgulamaların yeri |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Klinik problemi ortez-protez yaklaşımlarını yönlendirecek şekilde açıklar. |
Problem odaklı ortez-protez yaklaşımlarını yeniden organize eder. |
Klinik karar vermede ortez-protez yaklaşımlarını ilişkilendirir. |
Probleme odaklı hastayı değerlendirir. |
Klinik sorgulama yaklaşımlarını sıralar. |
Klinik yaklaşım becerilerini benimser. |
Araştırmayla elde ettiği bilgileri vak'a üzerinde kullanma becerisini geliştirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortez protezde klinik problemler | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Klinik karar verme aşamaları | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Klinik karar vermede karışıklık yaratan durumlar | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Klinik karar vermede yararlanılacak tanı / tedavi | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Farklı vakalarda klinik karar verme | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Farklı vakalarda klinik karar verme | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Farklı vakalarda klinik karar verme | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Farklı vakalarda klinik karar verme | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortez-protezde sık karşılaşılan vakalarda klinik karar verme | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortez-protezde sık karşılaşılan vakalarda klinik karar verme | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortez-protezde sık karşılaşılan vakalarda klinik karar verme | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Klinik karar vermede klinik sorgulamaların yeri | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Olgu örnekleri | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Karşılaştırmalı olgu örnekleri | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Greenes, R. A. (Ed.). (2011). Clinical decision support: the road ahead. Elsevier. |
Agarwal, A. K. (2013). Essentials of Prosthetics and Orthotics. Jaypee Brothers Publishers. |
Coppard, B. M., & Lohman, H. (2019). Introduction to Orthotics E-Book: A Clinical Reasoning and Problem-Solving Approach. Elsevier Health Sciences. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Containing up to date information in the field of prostheses and orthoses lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All applications related to the field of O prostheses and orthoses according to the technique can
|
5 | |||||
2 |
Gained in the field of prostheses and orthoses, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently
|
5 | |||||
2 |
Prostheses and orthoses encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge acquired in the field of prostheses and orthoses and skills to critically evaluate them
|
5 | |||||
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to the field of prostheses and orthoses have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
5 | |||||
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prostheses and orthoses related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
5 | |||||
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics
|
5 | |||||
3 |
It may work with other health care disciplines
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 105 |
Total Workload of the Course Unit | 105 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |