TR EN

YAŞLI BAKIM MODELLERİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GER305 YAŞLI BAKIM MODELLERİ 5 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Çeşitli bakım modellerini tanıtmak, aralarındaki benzerlikleri ve farkları, farklı bakım modellerinin avantajlarını ve dezavantajlarını öğretmektir. Farklı bakım modellerinin ardındaki teoriler, amaç ve hedefleri, çeşitli ülkelerdeki uygulamaları hakkında bilgiler sunmaktır.
Contents of the Course Unit: Bakım modelleri kavramı; bakım teorileri; bakım hizmetleri; bakım standardı.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Farklı yaşlı bakım modelleri tanınır.
Bakım standartlarının önemi ve kavranır.
Bakım modelleri arasındaki benzerlikler, farklar öğrenilir.
Çeşitli ülkelerdeki (Amerika, Avrupa, Japonya) bakım uygulamaları incelenir.
Bakım teorileri öğrenilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama Bakım Modeli Kavramı Anlatım
2 Literatür Tarama Bakım sistemleri Anlatım
3 Literatür Tarama Çevre Kuramı Anlatım
4 Literatür Tarama Hemşirelik Tanımı Kuramı Anlatım
5 Literatür Tarama Yaşam Modeli Anlatım
6 Literatür Tarama Kişilerarası İletişim Kuramı ve Etkileşim Kuramı Anlatım
7 Literatür Tarama Bakım-Öztedavi Kuramı ve Özbakım kuramı Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Sağlık-Bakım Açık Sistemler Kuramı Anlatım
10 Literatür Tarama Uniter-Birimsel İnsan Kuramı Anlatım
11 Literatür Tarama Hemşirelik Uygulamaları Kuramı Anlatım
12 Literatür Tarama Davranışsal Sistem Kuramı Anlatım
13 Literatür Tarama Dünyada bakım modelleri Anlatım
14 Literatür Tarama Bakım Sektöründe Ticarileşme ve Sosyal Hayat ile Uygunluğu Anlatım
15 Literatür Tarama Bakım Modellerinde Etkili Aktörler ve Bu Aktörler Aralarındaki İletişim Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ders Notları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
2
2
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
3
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
5
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
It has the performance to support all kinds of biological, social and social patient patients related to aging.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 103
Total Workload of the Course Unit 103
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0