TR EN

YAŞLILIK HASTALIKLARI II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GER302 YAŞLILIK HASTALIKLARI II 6 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Yaşlılıkta sık görülen patolojik durumları, bulgularını tanısını ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
Contents of the Course Unit: Derste yaşlılıkta sık görülen hastalıklar detaylı olarak işlenecektir. Yaşlılıkta sık görülen patolojik durumları, bulgularını tanısını ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunacaktır

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Yaşlılık fizyolojisi ve patoloji hakkında temel bilgileri edinir
Yaşlılıkta sık görülen hastalıkları tanıyabilir
Sık görülen hastalıklara bağlı engellilikleri kavrar
Engelliliklere çözüm yolları geliştirebilir
Bakım hizmetlerini hastalıklar bağlamında geliştirebilir

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Lİteratür Tarama KOAH, Astım ve diğer solunum sistemi hastalıkları Anlatım
2 Lİteratür Tarama KOAH, Astım ve diğer solunum sistemi hastalıkları Anlatım
3 Lİteratür Tarama Ağız ve Diş sağlığı Anlatım
4 Lİteratür Tarama Bası yaraları Anlatım
5 Lİteratür Tarama Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları 1 Anlatım
6 Lİteratür Tarama Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları 2 Anlatım
7 Lİteratür Tarama Demanslar Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Lİteratür Tarama Alzheimer 1 Anlatım
10 Lİteratür Tarama Alzheimer 2 Anlatım
11 Lİteratür Tarama Delirium Anlatım
12 Lİteratür Tarama Delüzyonlar Anlatım
13 Lİteratür Tarama Depresyon Anlatım
14 Lİteratür Tarama Diyabet ve komplikasyonları Anlatım
15 Lİteratür Tarama Diyabet ve komplikasyonları Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ders Notları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
5
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
It has the performance to support all kinds of biological, social and social patient patients related to aging.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 122
Total Workload of the Course Unit 122
Workload (h) / 25.5 4,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0