TR EN

YAŞLILARDA EVDE BAKIM HİZMETLERİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GER403 YAŞLILARDA EVDE BAKIM HİZMETLERİ 7 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Turkish
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Compulsory
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı evde bakım hizmetlerinin gelişimi, seyri, kalite standartlar ve yasal dayanaklarını kavramak ve uygulayabilmektir.
Contents of the Course Unit: yaşlılık, bakıma muhtaçlık, evde bakım, evde sağlık

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Evde bakım kavramını ve verilen hizmetleri kavrar ve değerlendirir.
Evde bakımın avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır.
Bireysel bakım planını multidisipliner bir yaklaşımla hazırlayabilir ve revize edebilir.
Evde bakım mevzuatını bilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Taraması Evde Bakımın Tanımı ve Tarihi Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
2 Literatür Taraması Evde bakım hizmetleri veren ekip ve sorumlulukları Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
3 Literatür Taraması Evde bakımda kalite standartları Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
4 Literatür Taraması Yaşlılık ve evde bakım Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
5 Literatür Taraması Geriatrik Hastalıklar-Sendromlar ve Evde Bakım Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
6 Literatür Taraması Geriatrik Hastalıklar-Sendromlar ve Evde Bakım Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
7 Literatür Taraması Geriatrik Hastalıklar-Sendromlar ve Evde Bakım Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
8 - MID-TERM EXAM -
9 Literatür Taraması Evde Bakımda Enfeksiyon Kontrolü Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
10 Literatür Taraması Evde bakımda psikososyal boyut ve bakımverenin sağlığı Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
11 Literatür Taraması Evde bakımda psikososyal boyut ve bakımverenin sağlığı Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
12 Literatür Taraması Bireysel Bakım Planı Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
13 Literatür Taraması Bireysel Bakım Planı Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
14 Literatür Taraması Sağlık Eğitimi Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
15 Literatür Taraması Genel Tekrar Anlatım, öğrenci sunumu ve tartışma
16 - FINAL EXAM -
17 - FINAL EXAM -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
2
2
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
3
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
5
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
3
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
It has the performance to support all kinds of biological, social and social patient patients related to aging.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Lecture & In-Class Activities 14 3 42
Preliminary & Further Study 14 2 28
Land Surveying 0 0 0
Group Work 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Reading 14 2 28
Assignment (Homework) 0 0 0
Project Work 0 0 0
Seminar 0 0 0
Internship 0 0 0
Technical Visit 0 0 0
Web Based Learning 0 0 0
Implementation/Application/Practice 0 0 0
Practice at a workplace 0 0 0
Occupational Activity 0 0 0
Social Activity 0 0 0
Thesis Work 0 0 0
Field Study 0 0 0
Report Writing 0 0 0
Final Exam 1 1 1
Preparation for the Final Exam 0 0 0
Mid-Term Exam 1 1 1
Preparation for the Mid-Term Exam 0 0 0
Short Exam 0 0 0
Preparation for the Short Exam 0 0 0
TOTAL 44 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0