TR EN

FOOD CHEMISTRY AND ANALYSES II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY242 FOOD CHEMISTRY AND ANALYSES II 4 5 4 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NEGİN AZARABADİ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Gıda gruplarının kimyasal yapıları ve bunların işlenmesi, taşınması ve depolanması sırasındaki değişimlerie ilgili, gıda endüstrisinde kullanılan enzimler ile ilgili, fonksiyonel gıdalar ve kimyasal bulaşanlar ve kimyasal kalite kontrol analizlerine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Besin kalitesini etkileyen etmenlerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler, fonksiyonel besinler, probiyotikler ve prebiyotikler, genetik modifiye besinler, sebze ve meyveler, yumurta, süt ve süt ürünleri, et ve ürünleri, tahıllar, renk ve aroma bileşenleri besin kalitesi kavramı ve besin kalitesini değerlendirme yöntemleri tarmak, besinlerde meydana gelen kimyasal reaksiyonlar, besinlerdeki biyoaktif bileşenler ve sağlık üzerine olan etkileri.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Doğal pigmentlerin ve renklendiricilerin yapı ve özelliklerini tanımlar.
Gıda katkı maddelerinin gıda kalitesi ve güvenliği üzerindeki etkilerini tartışır.
Gıda endüstrisinde kullanılan enzimlere örnek gösterir.
Gıdaların işlenmesi sürecinde besinlerde meydana gelen önemli kimyasal reaksiyonları açıklar.
Besin gruplarının kimyasal özelliklerini açıklar.
Fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine etkilerini açıklar.
Gıda katkı maddelerini sınıflandırır.
Besinlerin kimyasal analizlerinde kullanılan temel laboratuvar tekniklerini uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin kimyası ve analizleri II dersine giriş Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Enzimlerin yapısı, sınıflandırılması ve gıda endüstrisinde kullanım alanları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Et ve et ürünlerinin özellikleri ve fonksiyonları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Yumurta kimyası Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Süt ve süt ürünlerinin özellikleri ve fonksiyonları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Tahıl ve kuru baklagillerin özellikleri ve fonksiyonları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besinlerde bulunan doğal renk ve tat maddeleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin katkı maddeleri; gıda boyaları, koruyucu maddeler vb. Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besinlerde bulunan toksik öğeler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Fonksiyonel besinler; prebiyotikler ve probiyotikler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Fonksiyonel besinler; fitokimyasal içeren besinler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Genetiği değiştirilmiş gıdalar Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çay, kahve, kakao ve çikolatanın özellikleri ve fonksiyonları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Genel tekrar Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması, Web tabanlı öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Demirci M. (2008). Gıda Kimyası, 4.baskı. Onur Grafik, İstanbul.
Bilişli A. (2015). Gıda Kimyası, 3.baskı. Sidas Yayıncılık, İzmir.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 12 1 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 91 0 133
Total Workload of the Course Unit 133
Workload (h) / 25.5 5,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0