Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
FTY441 | CLINICAL STUDY I | 7 | 24 | 12 | 12 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Ortopedik problemi olan hastalarda, sporcu sağlığına yönelik, protez-ortez-biyomekani uygulamalarında, üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmaları sonrası, romatizmal hastalıklarda, kadın sağlığında rehabilitasyonda fizyoterapistin rol aldığı konularda değerlendirme ve uygun fizyoterapi yaklaşımları planlama ve uygulamaya ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Ortopedik problemlere özgü değerlendirme yöntemlerinin seçimi ve uygulanması Ortopedik problemleri olan hastaların tedavisinde yakın ve uzak hedeflerin belirlenmesi Kemik ve yumuşak dokuların ortopedik cerrahi girişimlerin tanınması Cerrahi sonrası olası komplikasyonlar ve önleme yöntemlerinin tanınması Mevcut post-operatif ortopedik rehabilitasyon protokollerinin tartışılması ve uygulanması Ortopedik rehabilitasyon ile ilgili tedavi yöntemlerinin uygulanması için gereken beceri ve bilgi düzeyinin artırılması. Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde uygulamalar. Ayaktan takip edilen üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarının fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel bilgiler.Romatizmal hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili poliklinik hizmetleri, ayaktan tedavi takibi ve yatan hastalara yataklı servisinde yapılan temel düzeyde uygulamaları.Kadın Sağlığında Fizyoterapinin kapsadığı problemlerin tanımı, sınıflandırılması, değerlendirilmesi, koruyucu yaklaşımları, uygulanabilecek farklı fizyoterapi yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulanması konuları. Protez-ortez uygulamalarında değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının planlanması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Özel fizyoterapi değerlendirmelerini uygular. |
Fizyoterapi protokollerini ve hastaya özgü ortopedik rehabilitasyon tekniklerini uygular. |
Farklı kas iskelet sistemi problemi olan hastaları değerlendirir. |
Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özel değerlendirmeler ile vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini sıralar. |
Kısa ve uzun süreli hedefler ile birlikte fizyoterapi ve rehabilitasyon programını düzenler. |
Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular. |
Üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarında vakaya uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini değerlendirir. |
El rehabilitasyonu alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular. |
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları hakkında temel bilgileri açıklar. |
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı ilişkilendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ergun, N., & Baltacı, G. (2015). Spor yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon prensipleri. Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu. |
Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Jones & Bartlett Publishers. |
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy E-Book. Elsevier Health Sciences. |
Unal, E. (ed.) (2014), Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikoosoyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı, Pelikan Kitabevi, Ankara. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
2 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
|
5 | |||||
2 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
5 | |||||
2 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
5 | |||||
2 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
|
5 | |||||
3 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
|
5 | |||||
2 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
5 | |||||
3 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 13 | 24 | 312 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 13 | 0 | 312 |
Total Workload of the Course Unit | 312 | ||
Workload (h) / 25.5 | 12,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 12,0 |