Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HRY419 | INTERNATIONAL PUBLIC RELATIONS | 7 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY |
Instructor(s) of the Course Unit | Doç.Dr. SEVİNÇ KOÇAK |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, küreselleşme, ülke imajı, ülke markası, kamu diplomasisi, lobicilik, kültür kavramlarını Uluslararası Halkla İlişkiler alanı ile ilişkilendirmelerini sağlayacak teorik bilginin kazandırılması ve kampanya süreçlerini ve medya kullanımını dikkate alarak uluslararası halkla ilişkiler kampanyası hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Uluslararası Halkla İlişkiler alanı ile ilgili temel kavramlar ve Küreselleşme, Kamu Diplomasisi, Lobicilik, Ülke İmajı, Yeni İletişim Teknolojileri, Medya-Yeni Medya kavramlarının Halkla İlişkiler alanındaki önemi konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uluslararası Halkla İlişkiler ile ilişkili kavramları tanımlar. |
Halkla İlişkiler alanı için küreselleşmenin önemini açıklar. |
Uluslararası Halkla ilişkiler alanında medya ve yeni medyanın rolünü tartışır. |
Kamu diplomasisi, Lobicilik kavramlarını Uluslararası Halkla İlişkiler alanı ile ilişkilendirir. |
Uluslararası Halkla İlişkiler alanında edindiği teorik bilgiyi uluslar arası halkla ilişkiler kampanya aşamalarına entegre eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap Okuma | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Ders kapsamında kullanılacak ana ve yardımcı kaynaklar, ölçme ve değerlendirme sistemi, hakkında bilgilendirme. Uluslararası Halkla İlişkiler ile ilgili genel Değerlendirme | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Uluslar arası Halkla İlişkiler Nedir? Önemi Nedir? Alan ile ilişkili kavramlar nelerdir? | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Uluslar arası Halkla İlişkiler’i Etkileyen Faktörler- I Kültür, Ülke Profili vb. örneklerle açıklanması | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Uluslar arası Halkla İlişkiler’i Etkileyen Faktörler- II Medya-Yeni Medya | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Kamu Diplomasisi, Kamu Yönetimi ve Lobicilik | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Ülke İmajı ve Uluslar arası Halkla İlişkiler için önemi | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Uluslar arası Halkla İlişkiler açısından ülke markası ve örnekler | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma, Genel Değerlendirme | Genel Tekrar | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Ara Sınav Soruları Cevaplarının Tartışılması, sunum ödevleri hakkında bilgilendirme | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Öğrenci Sunumları | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Öğrenci Sunumları | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Yeni İletişim Teknolojilerinin Uluslar arası Halkla İlişkiler alanında kullanımı örnekler | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | IPRA –TUHİD uluslar arası halkla ilişkiler kampanya örnekleri ( Türkiye-Dünya) | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Genel Tekrar | Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Becerikli, S. (2007). Uluslararası Halkla İlişkiler, Nobel Akademik Yayıncılık |
Curtin, P., A., Gaither T., K. (2007). International Public Relations: Negotiating Cultere, Identity and Power, SAGE Publications |
Tanyeri Mazıcı, E. İlhan, V.( 2016). Uluslararası Halkla İlişkiler,Almanya: Alim Kitapları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
|
3 | |||||
2 |
Compare current theories in the field and communication theories.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
|
3 | |||||
2 |
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
|
3 | |||||
2 |
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
|
4 | |||||
2 |
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
|
3 | |||||
2 |
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
|
3 | |||||
3 |
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
|
4 | |||||
2 |
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
|
3 | |||||
2 |
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
|
2 | |||||
2 |
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
|
4 | |||||
3 |
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 179 |
Total Workload of the Course Unit | 179 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |