TR EN

GRADUATION PROJECT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
THY418 GRADUATION PROJECT 8 2 1 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı, öğrencilere uzmanlaşmak istediği alanda bir proje üretebilmesi için temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriğini; proje/tez planlaması aşamaları, tez yazım kuralları, proje tasarımı, araştırma yöntem ve teknikleri, sinopsis, çekim planı, pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post-prodüksiyon, bütçelendirme gibi konular oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İletişim alanında akademik düzeyde bir araştırma/proje planlar.
İletişim alanında görsel ya da yazılı bir proje üretir.
İletişim alanında önerdiği proje konusunu analiz eder.
İletişim alanında edindiği kuramsal bilgiyi uygulamada kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma (Tez&Program&Film) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
2 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması (Tez&Program&Film) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
3 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi (Tez&Program&Film) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
4 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme İlgili konuda literatür taraması ve örnek projelerin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme İlgili konuda literatür taraması ve proje tasarımının belirlenmesi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
6 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Çalışma verilerinin oluşturulması (İçindekiler, tezin bölümleri, sinopsis, treatman, çekim planı, bütçe, çekim ekibi) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
7 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Çalışma verilerin değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
10 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
11 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Projede oluşabilecek eksiklere dair problem çözümlerinin olgunlaştırılması Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
12 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Projede oluşabilecek eksiklere dair problem çözümlerinin olgunlaştırılması Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
13 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje ile ilgili teknik rapor yazımı Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
14 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
15 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

İstanbul Gelişim Üniversitesi, UBYO, Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Bölümü Bitirme Projesi Kuralları.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu.
Yazım Kuralları (APA 6. Sürüm), Bilgi Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
0
2
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
0
3
Explain basic concepts regarding communication sciences.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
0
2
Associate knowledge and facts in the field with Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
0
2
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Create creative contents in the field.
0
2
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
0
2
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
5
2
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
4
2
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
0
3
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
0
2
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 8 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 198
Total Workload of the Course Unit 198
Workload (h) / 25.5 7,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0