TR EN

INTRODUCTION TO SOCIOLOGY PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SOS115 INTRODUCTION TO SOCIOLOGY 1 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, öğrencilerin sosyolojik bakış açısı edinerek, temel sosyolojik kavramları hatırlaması ve açıklaması, sosyolojik olguları değişim süreci içinde hem kurum olarak hem de etkileşim ağı olarak ayırd edebilmesi ve bunun yanında küresel dünyadaki anlam, örüntü ve süreçleri sosyolojik bilgiyi kullanarak yorumlaması, sosyolojik bilginin üretilmesinde yöntem ve araştırmanın işlevini açıklaması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriğini; sosyolojinin bilim olarak doğuşu, gelişimi ve küresel çağda sosyolojinin işlevi, sosyolojik araştırma yöntemleri, toplumsal gruplar ve formel örgütler, kültür ve sosyalleşme, sosyal statü ve sosyal roller, toplumsal tabakalaşma ve sosyal sınıflar, siyaset, aile ve toplumsal cinsiyet, ekonomik yaşam, toplumsal sapma ve suç ilgili temel kavramlar, modernleşme ve küreselleşme tarihsel-kültürel bağlamı içinde ele alınması oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bir bilim olarak sosyolojinin kurucularını ve belli başlı eserlerini bilir.
Sosyolojik kavramları tanımlar, kavramların küresel sosyal dünyadaki olgusal karşılıkları bularak örneklendirir.
Sosyolojinin temel kavramlarını gündelik hayatla ilişkilendirir.
Kültürün temel bileşenleriyle toplumsal düzen arasında bağlantı kurar.
Kültür merkezcilik, yabancı kültür hayranlığı ve kültürel görelilik yaklaşımlarını nesnellik ilkesine göre değerlendirir.
Hem kurum hem de sosyal etkileşim ağı olarak aile, siyaset ve ekonomi ile ilgili temel bilgileri hatırlar, bu olgular ile ilgili süreçleri küresel dünyadan somut örneklerle açıklar.
Hangi araştırmalarda hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini fark eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 eysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Sosyolojik hayal gücü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Sosyoloji nedir? Sosyolojinin alt dalları Sosyolojinin temel kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Sosyolojide İlk Kuramcılar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Toplum tipleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Birey ve Toplum Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Aile Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji İktidar Meşruiyet Otorite Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Toplumsal kurumlar Din İstihdam Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Toplumsal cinsiyet Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Ulus Irk Etnisite Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Toplumsal Eşitsizlik ve Tabakalaşma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Sosyal Hareket ve Hareketlilikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Küreselleşme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji Dönemin Değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Giddens, A., Sutton, W.,P. (2016). Sosyoloji. 7. edisyon. Çev. Ö. Baldık. İstanbul: Kırmızı Yayınları.
Macionis, J.J. (2015). Sosyoloji. 2. baskı. Ed. V. Akan. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Veysel Bzkurt, (2018), Değişen Dünyada Sosyoloji, 14. Baskı, Bursa Ekin Basım Dağıtım.
Kolektif, (2013), Sosyolojiye Giriş, Ed: Hayati Beşirli- İhsan Çapçıoğlu, Ankara, Grafiker Yayınları.
Ritzer, G. (2015). Introduction to Sociology. London: Sage Publication.
Konularla ilgili internet makaleleri

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current information about the field by associating with the modern technical and material knowledge necessary for conservation and restoration.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establish a connection between the knowledge and facts acquired in the field of Restoration and Conservation and the necessary scientific and digital technological areas.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of restoration and conservation.
0
2
Interpret the concepts and laws of conservation on universal scale.
1
3
Prepare technical specifications, discovery, quantity and progress reports.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the raw material and current deterioration status of the work.
0
2
Prepare restoration and restitution projects.
0
3
Analyze the problems and project data in restoration and conservation projects.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conclude an advanced project related to the field independently.
0
2
Collaborate with other departments in offices, workshops, construction sites and archaeological excavations.
1
3
Express his/her ideas orally and in writing in interdisciplinary studies related to the field.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gain basic knowledge about the field of restoration and conservation.
0
2
With the awareness of the necessity of lifelong learning, accept the principle of following up the scientific and technological developments and renewing itself continuously.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Discuss the ideas and solutions to the problems related to restoration and conservation with experts.
0
2
Discuss the ideas and solutions to the problems related to restoration and conservation with experts.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Consider social, scientific, cultural and ethical values in the stages of restoration and conservation.
2
2
Apply the knowledge of terminology, principles and legislation in the field of restoration and conservation with the awareness of legal and ethical responsibilities.
0
3
Distinguish the deterioration processes of building and building materials and detect measures to be taken against existing disturbances.
0
4
Evaluate the chemical properties and application of materials used in professional applications.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 102
Total Workload of the Course Unit 102
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0