Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ISL221 | ACADEMIC ACHIEVEMENT AND SOCIAL LIFE SKILLS | 3 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı; öğrencilerin hem üniversite yaşamındaki akademik başarılarını arttıran hem de sonrasındaki sosyal yaşamlarına uyum sağlamalarında ihtiyaç duyacakları ve karşılaşabilecekleri olası problemleri çözüme kavuşturmaları için gerekli olan sosyal yaşam becerilerini; örneklendirerek yorumlayabilmesini sağlamak ve içinde bulunduğu sosyal etkileşim ağında kullanarak ve sorun çözmek üzere yeniden düzenleyerek değerlendirmesine imkân tanıyacak bilgi ve becerileri kazanmasıdır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriğinde; akademik başarı ve sosyal yaşam becerileri kapsamındaki temel kavramlar, sürdürülebilir sosyal etkileşim için gerekli olan iletişim becerileri, iletişim sorunları ve bu sorunlarla baş etmenin yöntemleri, stres yönetimi, çatışma yönetimi, kariyer planlama, zaman yönetimi, konuları ve sunum hazırlama teknikleri için gerekli teorik uygulamalar anlatılmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sosyal yaşam becerilerine ilişkin kavramları tanımlar. (Decribe) (1) |
Merak ettiklerini öğrenmeyi öğrenerek keşfeder. (Discover) (4) |
İletişim kavramını ve iletişim becerilerini tanımlar. (Define) (1) |
Etkin sorun çözme becerisini gösterir. (Solve) (3) |
Kariyer hedefi için yol haritasını belirler. (Determine) (4) |
Etik değerlere uygun kararlar verir. (Decision) (3) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Giriş: Ders İçeriği ve Oryantasyon | Anlatım |
2 | Literatür Okuması | Değerler Eğitimi I: Etik, Kurumdaşlık ve Aidiyet | Anlatım |
3 | Literatür Okuması | Değerler Eğitimi II: Bilim, Bilim Etiği ve Akademik Yaşam | Anlatım |
4 | Literatür Okuması | Değerler Eğitimi III: Ahlak, Kendini Tanıma ve Kişisel Hedefler | Anlatım |
5 | Literatür Okuması | Zaman Yönetimi ve Kişisel Organizasyon | Anlatım |
6 | Literatür Okuması | Kişisel Verimlilik Teknikleri | Anlatım |
7 | Literatür Okuması | Kariyer Planlama ve Yönetimi | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | İletişim I: İletişim ve Türleri | Anlatım |
10 | Literatür Okuması | İletişim II: İletişim Sorunları, Çatışma ve İletişim Becerileri | Anlatım |
11 | Literatür Okuması | İletişim III: Çeşitlilik, Çok Kültürlülük ve Kültürlerarası İletişim | Anlatım |
12 | Literatür Okuması | Stres Yönetimi: Stresi Tanımlama ve Stresle Başa Çıkma Yöntemleri | Anlatım |
13 | Literatür Okuması | Etkin Sunuş Teknikleri I: Sunum Hazırlama | Anlatım |
14 | Literatür Okuması | Etkin Sunuş Teknikleri II: Sunum Yönetimi | Anlatım |
15 | Literatür Okuması | Etkin Sunuş Teknikleri III: Sunum Yönetimi | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Tuncer, E., Özgen, M. I., Işık, R., Özbek, P., Kılıç, B. (2015). Üniversite ve Ötesi : Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. |
Dinçer, M. K. (2012). İletişimin kalbi sözsüz iletişim becerileri. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. |
Stutman, R. K., Poole, M. S., Folger, J., (2013). Çatışma Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Folger, J., Poole, M. S., & Stutman, R. K. (2017). Working through conflict: Strategies for relationships, groups, and organizations. Routledge. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current information about the field by associating with the modern technical and material knowledge necessary for conservation and restoration.
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establish a connection between the knowledge and facts acquired in the field of Restoration and Conservation and the necessary scientific and digital technological areas.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of restoration and conservation.
|
1 | |||||
2 |
Interpret the concepts and laws of conservation on universal scale.
|
2 | |||||
3 |
Prepare technical specifications, discovery, quantity and progress reports.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the raw material and current deterioration status of the work.
|
1 | |||||
2 |
Prepare restoration and restitution projects.
|
1 | |||||
3 |
Analyze the problems and project data in restoration and conservation projects.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conclude an advanced project related to the field independently.
|
2 | |||||
2 |
Collaborate with other departments in offices, workshops, construction sites and archaeological excavations.
|
2 | |||||
3 |
Express his/her ideas orally and in writing in interdisciplinary studies related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain basic knowledge about the field of restoration and conservation.
|
1 | |||||
2 |
With the awareness of the necessity of lifelong learning, accept the principle of following up the scientific and technological developments and renewing itself continuously.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discuss the ideas and solutions to the problems related to restoration and conservation with experts.
|
2 | |||||
2 |
Discuss the ideas and solutions to the problems related to restoration and conservation with experts.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Consider social, scientific, cultural and ethical values in the stages of restoration and conservation.
|
3 | |||||
2 |
Apply the knowledge of terminology, principles and legislation in the field of restoration and conservation with the awareness of legal and ethical responsibilities.
|
2 | |||||
3 |
Distinguish the deterioration processes of building and building materials and detect measures to be taken against existing disturbances.
|
1 | |||||
4 |
Evaluate the chemical properties and application of materials used in professional applications.
|
1 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 102 |
Total Workload of the Course Unit | 102 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |