TR EN

MATHEMATICS I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MAT123 MATHEMATICS I 1 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilerin, matematik, fizik problemlerine rasyonel ve analitik bir şekilde yaklaşma yeteneğinin artırılmasını sağlamak ve dersler boyunca öğrencilere matematiğin temel kavram ve yöntemlerini verebilmek hedeflenmiştir.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; Gerçel Sayılar ve Gerçel doğru, Düzlemde Kartezyen Koordinatlar, İkinci Dereceden Denklemlerin Grafikleri, Fonksiyonlar ve Grafikler, Yeni Fonksiyonlar Tanımlamak İçin Fonksiyonların Kombine Edilmesi, Gerçel Sayılar ve Gerçel doğru, Düzlemde Kartezyen Koordinatlar, İkinci Dereceden Denklemlerin Grafikleri, Fonksiyonlar ve Grafikler, Yeni Fonksiyonlar Tanımlamak İçin Fonksiyonların Kombine Edilmesi, polinomlar ve Rasyonel Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Doğal Logaritma ve Üstel, Trigonometrik Fonksiyonlar ve Ters Trigonometik Fonksiyonlar, Fonksiyonların Limitleri, Sonsuzda Limitler ve Sonsuz Limitler, Süreklilik, Teğet Doğruları ve Eğimler, Türev, Diferansiyel Alma Kuralları, Zincir Kuralı, Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri, Belirsiz Formlar, Uç Değerler, Limit ve özellikleri, Limitte belirsizlikler, Süreklilik, Sürekliliğin Uygulamaları, Türev tanımı, Türev alma kuralları, Fonksiyon türlerinin türevleri, Türev teoremleri, Türev teoremleri ve türevin geometrik yorumu, Türevin optimizasyon problemlerine uygulanması konularını kapsamaktadır

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bu dersin sonunda öğrenciler matematiksel fonksiyonları açıklar
Bu dersin sonunda öğrenciler matematiksel fonksiyonların verilen noktalarda limitlerini ve süreklilik durumlarını yorumlar
Bu dersin sonunda öğrenciler türev işlemini özellikle tek değişkenli fonksiyonlar için fiziksel alanlardaki optimizayon problemlerine uygular
Bu dersin sonunda doğrusal fonksiyonlar ile mesleki problemlere yönelik modelleri betimler

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Tanışma, dersin genel çerçevesi, işleniş yöntemleri hakkında bilgilendirme, Kümeler, Sayı kavramı (reel, rasyonel…), Sıralama, Aralıklar, 1. ve 2. Derece Eşitsizlikler, Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
2 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Fonksiyon, Fonksiyon Grafikleri Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
3 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Polinom Fonksiyonları, Rasyonel Fonk., Tam değer Fonk., İşaret Fonk., Fonksiyonların Bileşkesi, Ters Fonksiyon Kavramı Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
4 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
5 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Trigonometrik Fonksiyonlar Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
6 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Ters Trigonometrik Fonksiyonlar Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
7 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Limit (Bir Fonksiyonun Limiti ve Limit Kuralları, Sandviç (Sıkıştırma) Teoremi, Limitin Kesin Tanımı, Tek Taraflı Limitler, Sonsuz Limitler) Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Süreklilik (Bir noktada süreklilik, Sürekli Fonksiyonlar, Ara Değer Teoremi, Süreksizlik Çeşitleri) Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
10 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Türev Tanımı, Türev Alma Kuralları, Türevin Geometrik Yorumu Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
11 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Fonksiyon Türlerinin türevleri Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
12 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Fonksiyon Türlerinin türevleri Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
13 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması Türev Teoremleri, Grafik Çizimi Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
14 Konuya yönelik internet ve kitap araştırması L'Hospital kuralı Anlatım Soru cevap Örnek Olay Yöntemi Gösterip Yaptırma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
15 - FİNAL -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kalkülüs: Diferansiyel ve İntegral Hesap, James Stewart, Tüba Yayınları, Türkiye Bilimler Akademisi, 2010.
Thomas Kalkülüs (cilt 1), George B. Thomas, Maurica D. Weir Joel R. Hass, 12. Baskı, Pearson, Ankara.
Çözümlü Genel Matematik Problemleri 1, Mustafa Balcı, Palme Yayınevi, 2016.
Kalkülüs Cilt I, Prof.Dr.M. Terziler, Yrd.Doç.Dr.T. Öner, Palme Yayıncılık, 2012
Shepley L. ROSS, Differential Equations, 1976
Doç. Dr. Uğur Er Çözümlü integral tekniği (1984) İstanbul

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
2
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
2
3
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
1
4
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
3
2
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
3
2
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
1
2
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
3
3
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
4
4
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
3
5
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
3
2
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
3
3
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
2
4
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 1 5 5
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 152
Total Workload of the Course Unit 152
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0