Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GMY327 | PROFESSIONAL ENGLISH III | 5 | 2 | 2 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. SEYSABAN SAHİLİ MOUTE |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilerin bu dersin sonunda, havacılığa özgün olan teknik dokümanların okunması ve yorumlanabilmesi, havacılık literatürüne hakimiyet becerisinin kazanımı hedeflenmiştir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Havacılık alanında yazışmaların hususları anlatımı, Havacılık alanında prosedür yayınlayan otoriteler(EASA, FAA) tanımı, tanıtımı, Havacılık alanındaki eğitimler(PART-147) hakkında eğitim, Geçmişte havacılıkta yaşanan sorunların aşılması, Gelecekte gelişmesi beklenen buluşlar tanıtımı ve anlatımı, Uçak üzerinde navigasyon sistemi anlatımı, Uçakta yangın prosedürünün işlenmesi, Uçakta canlı hayvan taşıma prosedürünün anlatılarak öğretilmesi, Havacılıkta meteorolojinin yerinin ve öneminin anlatılması konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Öğrenci havacılık literatürü ile ilgili kavramları ifade eder |
Mesleki araştırma yazı, makaleleri yorumlar |
Mesleki alanda yapılan araştırmaları gözlemler |
Havacılık alanında yazışmalar hazırlar |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Havacılık alanında yazışmaların hususları anlatımı. | Anlatım, soru-cevap |
2 | EASA, FAA hakkında kısa bilgi toplamak. | Havacılık alanında prosedür yayınlayan otoriteler(EASA, FAA) tanımı, tanıtımı. | Anlatım, soru-cevap |
3 | IATA hakkında bilgi edinmek. | Havacılık alanında ticari otoritelerin(IATA) incelenmesi, öğrenilmesi. | Anlatım, soru-cevap |
4 | Part-147 hakkında bilgi araştırması. | Havacılık alanındaki eğitimler(PART-147) hakkında eğitim. | Anlatım, soru-cevap |
5 | Part-M hakkında araştırma. | Part-M anlatımı işleyişin öğretilmesi | Anlatım, soru-cevap |
6 | Part-145 hakkında kısa bilgi araştırması. | Part-145 bakım kuruluşu tanımının anlatımı. | Anlatım, soru-cevap |
7 | Kaza kırım hakkında araştırma yapmak. | Kaza kırım raporu incelemesi ile anlatım. | Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Geçmişte yaşanan sorunları ele alır bilgi toplamak. | Geçmişte havacılıkta yaşanan sorunların aşılması konusunda anlatım. | Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti. |
10 | Havacılığın gelecekteki yeri hakkında araştırma. | Gelecekte gelişmesi beklenen buluşlar tanıtımı ve anlatımı. | Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti. |
11 | Harita, konum ve navigasyon hakkında bilgi toplamak. | Uçak üzerinde navigasyon sistemi anlatımı. | Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti. |
12 | Havacılıkta yangın prosedürlerini incelemek. | Uçakta yangın prosedürünün işlenmesi . | Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti. |
13 | Havacılıkta canlı hayvan taşıma prosedürünün araştırılması. | Uçakta canlı hayvan taşıma prosedürünün anlatılarak öğretilmesi | Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti. |
14 | Meteorolojinin tanımının bilinmesi. | Havacılıkta meteorolojinin yerinin ve öneminin anlatılması. | Anlatım, soru-cevap ve sesli ekipman yardımı ile dinleti. |
15 | - | Revizyon ve Öz çalışma | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Carr, J. C. and Parsons, J. (2007). Success Upper-intermediate. Edinburgh: Pearson Education Limited |
Writing Booklet (ELDBU-CDU) (2008) |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
4 | |||||
2 |
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
|
5 | |||||
3 |
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
|
5 | |||||
4 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
|
5 | |||||
2 |
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
|
4 | |||||
3 |
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
|
4 | |||||
4 |
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
|
4 | |||||
5 |
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
3 |
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
|
4 | |||||
4 |
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 79 |
Total Workload of the Course Unit | 79 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |