TR EN

HİTABET VE LİDERLİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YSD303 HİTABET VE LİDERLİK 5 3 3 5

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1. Hitabet, mektup, tirat türlerinin seçkin örneklerinden okumalar yapar ve okuduğu metinlerden yola çıkarak; metni yazan kişi ve metnin ait olduğu dönem hakkında çıkarımda bulunur. İkna edici bir konuşma metninin ve konuşmacının ne gibi özelliklere sahip olması gerektiğini bilir. 2. Ders içeriğini oluşturan türlerin Türk ve Dünya edebiyatından / kültüründen seçilmiş olan örnekleri arasında tür, yazar, hatip, hitabe metni gibi üst başlıklar arasında karşılaştırmalar yapar. 3. Derste yapılan okumaların ve uygulamalı çalışmaların neticesinde öğrencimiz, ders materyali olarak seçilmiş olan metinlerle benzer türdeki yazıları kendisi de yazabilecek duruma gelir. 4. Bu dersin neticesinde öğrencimiz etkili konuşma ve yazma becerisi kazanmış olmanın yanında Türk ve Dünya edebiyatının seçkin örnekleri üzerinden giderek edebiyat bilgisini güçlendirir ve iyi bir hatibin sahip olması istenen / beklenen özelliklerin neler olduğunu bilir. 5. Bu dersin neticesinde öğrencimiz, ikna edici bir konuşma ve yazma metninin nasıl olması gerektiği konusunda değerlendirmeler yapabilecek beceriye sahip olur. 1. Hitabet, mektup, tirat türlerinin seçkin örneklerinden okumalar yapar ve okuduğu metinlerden yola çıkarak; metni yazan kişi ve metnin ait olduğu dönem hakkında çıkarımda bulunur. İkna edici bir konuşma metninin ve konuşmacının ne gibi özelliklere sahip olması gerektiğini bilir. 2. Ders içeriğini oluşturan türlerin Türk ve Dünya edebiyatından / kültüründen seçilmiş olan örnekleri arasında tür, yazar, hatip, hitabe metni gibi üst başlıklar arasında karşılaştırmalar yapar. 3. Derste yapılan okumaların ve uygulamalı çalışmaların neticesinde öğrencimiz, ders materyali olarak seçilmiş olan metinlerle benzer türdeki yazıları kendisi de yazabilecek duruma gelir. 4. Bu dersin neticesinde öğrencimiz etkili konuşma ve yazma becerisi kazanmış olmanın yanında Türk ve Dünya edebiyatının seçkin örnekleri üzerinden giderek edebiyat bilgisini güçlendirir ve iyi bir hatibin sahip olması istenen / beklenen özelliklerin neler olduğunu bilir. 5. Bu dersin neticesinde öğrencimiz, ikna edici bir konuşma ve yazma metninin nasıl olması gerektiği konusunda değerlendirmeler yapabilecek beceriye sahip olur.