PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
BİLGİ |
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
İnşaat Mühendisliği alanındaki ileri seviyede karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar ve formüle eder.
|
2
Matematik, Fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği alanlarında edinmiş olduğu bilgilerini geliştirir.
|
3
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinir.
|
4
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
BİLGİ |
---|
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümlerinde, çağın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımlarını kullanır.
|
2
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder.
|
3
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
4
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi edinir.
|
5
Proje yönetim ve uygulamasında planlama ve kontrol tekniklerini uygular.
|
6
İnşaat Mühendisliği alanında sahip olduğu temel bilgiyi uygulamaya dönüştürür.
|
7
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
|
8
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi edinir.
|
YETKİNLİKLER |
---|
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1
Bireysel olarak takımlarda sorunları çözmek için sorumluluk alır.
|
2
Mühendislik problemlerinin çözümü ve uygulanmasında sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar.
|
3
Mesleki etik sorumluluğunun bilincine sahiptir.
|
4
Takım liderliği yapabilir.
|
5
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
Öğrenme Yetkinliği |
---|
1
Bilgiye erişebilmek için veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak kaynak araştırması yapar.
|
2
İnşaat Mühendisligi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır.
|
3
Bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
---|
1
Disiplinlerarası takımlarda çalışır.
|
2
Bir grup içerisinde kendini ve fikirlerini açık şekilde ortaya koyar.
|
3
Kendi dilinde ve alanında geçerli olan en az bir yabancı dilde meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
---|
1
İnşaat Mühendisliği alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler.
|
2
İnşaat Mühendisliği alanında yayınlanmış bir makaleyi okur ve yorumlar
|
3
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
1
İnşaat Mühendisliği alanındaki ileri seviyede karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar ve formüle eder.
|
2
Matematik, Fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği alanlarında edinmiş olduğu bilgilerini geliştirir.
|
3
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinir.
|
4
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
5
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümlerinde, çağın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımlarını kullanır.
|
6
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder.
|
7
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
8
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi edinir.
|
9
Proje yönetim ve uygulamasında planlama ve kontrol tekniklerini uygular.
|
10
İnşaat Mühendisliği alanında sahip olduğu temel bilgiyi uygulamaya dönüştürür.
|
11
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
|
12
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi edinir.
|
13
Bireysel olarak takımlarda sorunları çözmek için sorumluluk alır.
|
14
Mühendislik problemlerinin çözümü ve uygulanmasında sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar.
|
15
Mesleki etik sorumluluğunun bilincine sahiptir.
|
16
Takım liderliği yapabilir.
|
17
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
18
Bilgiye erişebilmek için veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak kaynak araştırması yapar.
|
19
İnşaat Mühendisligi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır.
|
20
Bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
|
21
Disiplinlerarası takımlarda çalışır.
|
22
Bir grup içerisinde kendini ve fikirlerini açık şekilde ortaya koyar.
|
23
Kendi dilinde ve alanında geçerli olan en az bir yabancı dilde meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
24
İnşaat Mühendisliği alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler.
|
25
İnşaat Mühendisliği alanında yayınlanmış bir makaleyi okur ve yorumlar
|
26
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
|
BİLGİ | ||
---|---|---|
Kuramsal, Olgusal | ||
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
Teknoloji alanının çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar.
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar.
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
|
İnşaat Mühendisliği alanındaki ileri seviyede karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar ve formüle eder.
Matematik, Fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği alanlarında edinmiş olduğu bilgilerini geliştirir.
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinir.
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
BECERİLER | ||
---|---|---|
Bilişsel, Uygulamalı | ||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular.
Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular.
|
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümlerinde, çağın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımlarını kullanır.
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder.
İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde modern tasarım yöntemlerini uygular.
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi edinir.
Proje yönetim ve uygulamasında planlama ve kontrol tekniklerini uygular.
İnşaat Mühendisliği alanında sahip olduğu temel bilgiyi uygulamaya dönüştürür.
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi edinir.
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | ||
---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
|
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.
Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular.
Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
|
Bireysel olarak takımlarda sorunları çözmek için sorumluluk alır.
Mühendislik problemlerinin çözümü ve uygulanmasında sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar.
Mesleki etik sorumluluğunun bilincine sahiptir.
Takım liderliği yapabilir.
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri kazanır.
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
---|---|---|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme.
Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular.
Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur.
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
|
Bilgiye erişebilmek için veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak kaynak araştırması yapar.
İnşaat Mühendisligi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır.
Bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar.
Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listeler.
Bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
|
Disiplinlerarası takımlarda çalışır.
Bir grup içerisinde kendini ve fikirlerini açık şekilde ortaya koyar.
Kendi dilinde ve alanında geçerli olan en az bir yabancı dilde meslektaşlarıyla yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.
Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
İnşaat Mühendisliği alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler.
İnşaat Mühendisliği alanında yayınlanmış bir makaleyi okur ve yorumlar
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
|