TR EN

SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY244 SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA YÖNETİMİ 4 3 3 6

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sağlık kurumlarında pazarlama yönetimi konusundaki temel yaklaşımları, kavramları ve tekniklerine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sağlık hizmetlerinde pazarlama kavramı, Sağlık hizmetleri pazarlamasının özellikleri ve diğer endüstrilerinden farklılıkları, Sağlık hizmetleri pazarlamasının geçmişi ve gelişmesine etki eden faktörler, Sağlık hizmetleri pazarlamasının nedenleri, Tüketici, müşteri ve hasta kavramları, Sağlık kuruluşları ve pazarlama fonksiyonu ilişkisi, Pazarlama organizasyonu ve sağlık kurumunda pazarlama yönetiminin yeri ve rolü, Sağlık hizmetleri pazarında pazar bölümlendirme ve talep yönetimi, Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın gerçekleşmesi için şartlar, Rekabet kavramı; Ürün fiyatlandırma, dağıtım fonksiyonu ilişkisi, Dağıtım kanalı, Pazarlama faaliyet örnekleri, Tutundurma