İçerik: |
Dersin içeriği; reklam metni ve reklamda ileti türleri, reklamcılıkta yazımda uygulanan ikna kavramının açıklanması, iknanın paradigması, ikna yasaları ve ikna teknikleri, reklam metni yazımında kullanılan dil kalıpları, reklamda yer alan sözsüz iletişim unsurları, reklamcılıkta kullanılan dilsel nitelikli kurallar, reklamda deyişbilimsel betiler, reklam metni yazımında hedef kitle kategorileri ve istihbarat toplama yöntemleri, reklamcılıkta kullanılan görsel nitelikli kurallar, reklamda tüketicinin algılamasını arttıran görsel teknikler, Gestalt algı kuramı, reklam görüntüsü düzenleme teknikleri ve yaratıcılığın önemi, reklamcılıkta kullanılan çekim açı ve planları, ışık türleri ve kullanım amaçları, geometrik şekiller, renkler, fontlar ve anlamları, durağan reklam görüntüsü öğeleri ve bu öğelerin analizi, reklamda sunum, simge ve gösterge değerleri, göstergebilime giriş, reklamda temel anlam, yan anlam, gösteren, gösterilen ve gösterge kavramları konularını kapsar. |