TR EN

REKLAMCILIKTA YAZIM VE TASARIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP207 REKLAMCILIKTA YAZIM VE TASARIM 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bir reklam metninin reklamın türüne, yer alacağı kitle iletişim aracına göre doğru bir şekilde oluşturulmasının kavranmasını sağlar.
İçerik: Dersin içeriği; reklam metni ve reklamda ileti türleri, reklamcılıkta yazımda uygulanan ikna kavramının açıklanması, iknanın paradigması, ikna yasaları ve ikna teknikleri, reklam metni yazımında kullanılan dil kalıpları, reklamda yer alan sözsüz iletişim unsurları, reklamcılıkta kullanılan dilsel nitelikli kurallar, reklamda deyişbilimsel betiler, reklam metni yazımında hedef kitle kategorileri ve istihbarat toplama yöntemleri, reklamcılıkta kullanılan görsel nitelikli kurallar, reklamda tüketicinin algılamasını arttıran görsel teknikler, Gestalt algı kuramı, reklam görüntüsü düzenleme teknikleri ve yaratıcılığın önemi, reklamcılıkta kullanılan çekim açı ve planları, ışık türleri ve kullanım amaçları, geometrik şekiller, renkler, fontlar ve anlamları, durağan reklam görüntüsü öğeleri ve bu öğelerin analizi, reklamda sunum, simge ve gösterge değerleri, göstergebilime giriş, reklamda temel anlam, yan anlam, gösteren, gösterilen ve gösterge kavramları konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam, reklam türleri, reklam amaçları, reklam ortamları ve araçlarını tanır.
Reklam ve içerik çözümleme ile ilgili yöntemleri listeleyerek, örnek reklamlara ilişkin içerikleri yorumlar.
Yaratıcı süreç, reklam ajansları,reklam ölçümü süreçlerini kavrar.
Reklam üretimi yapar.
Çok anlamlı reklam içeriklerini tartışarak, mümkün olan tüm anlamları karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Reklam Metni ve Reklamda İleti Türleri, Reklamcılıkta Yazımda Uygulanan İkna Kavramının Açıklanması, İknanın Paradigması, İkna Yasaları ve İkna Tekniklerinin Anlatılması ve Konuya İlişkin Reklam Örneklerinin İzlenmesi. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Reklam Metni Yazımında Kullanılan Dil Kalıpları, Reklamda Yer Alan Sözsüz İletişim Unsurları. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Reklamcılıkta Kullanılan Dilsel Nitelikli Kurallar, Reklamda Deyişbilimsel Betiler. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Reklam Metni Yazımında Hedef Kitle Kategorileri ve İstihbarat Toplama Yöntemleri. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Reklamcılıkta Kullanılan Görsel Nitelikli Kurallar. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Reklamda Tüketicinin Algılamasını Arttıran Görsel Teknikler, Gestalt Algı Kuramı. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Reklam Görüntüsü Düzenleme Teknikleri ve Yaratıcılığın Önemi. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Reklamcılıkta Kullanılan Çekim Açı ve Planları, Işık Türleri ve Kullanım Amaçları, Geometrik Şekiller, Renkler, Fontlar ve Anlamları, Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Durağan Reklam Görüntüsü Öğeleri ve Bu Öğelerin Analizi. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Reklamda Sunum, Simge ve Gösterge Değerleri. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum Göstergebilime Giriş. Reklamda Temel Anlam, Yan Anlam, Gösteren, Gösterilen ve Gösterge Kavramları. Sunu/Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
14 Öğrenci Ödevlerinin Değerlendirilmesi Öğrenci Projelerinin Değerlendirilmesi ve Kritize Edilmesi. Soru Cevap Tartışma Yöntemi
15 Öğrenci Ödevlerinin Değerlendirilmesi Öğrenci Projelerinin Değerlendirilmesi ve Kritize Edilmesi. Soru Cevap Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Küçükerdoğan, R. (2005). Reklam Söylemi, Es Yayınları
Williamson, J. (2001). Reklamların Dili-Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Ütopya Yayınevi
Baker, S. (1996). Reklamda Yaratıcılık, Yayınevi Yayıncılık
Hogan, S. (2007). Başkalarını Sizin Gibi Düşünmeye Nasıl İkna Eder Siniz?, Pegasus Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Bilimi ile ilgili temel halkla ilişkiler kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyloji ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri halkla ilişkiler çözümleri için kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
2
2
Belirli bir kavramsal modeli modern halkla ilişkiler yöntemlerini kullanmayı bilir.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
4
2
Halkla İlişkiler alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
5
3
Halkla İlişkiler uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
5
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
5
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
4
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
3
3
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
4
2
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 5 50
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 7 35
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0