TR EN

Genel Bilgiler

Programın Amacı

İletişim Tasarımı Bölümü günümüz teknolojilerini tasarım ile buluşturarak; analitik düşünebilen, belirlenen hedefe uygun ürün ortaya koyabilen, sorumluluk duygusu gelişmiş, ekip çalışmasına uyumlu, dünyayı takip eden, iletişim, dijital medya ve reklam alanlarında sürdürülebilir ve interaktif tasarımlar üretebilen tasarımcılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Programın Hedefi

İletişim Tasarımı Bölümü’nde bilişim ve iletişim teknolojileri alanında ileri düzey bilgiye sahip, estetik anlayışı gelişmiş, teknolojiyi ve estetiği hazırlayacağı ürünün ya da projenin amacına uygun harmanlayabilen ve başarılı sonuçlar ortaya koyan tasarımcılar yetiştirmek hedeflenmektedir. İletişim tasarımı alanında liderlik edecek, sektöre yön verecek, çalıştığı kurum ya da kuruluşa vizyonuyla da katkı sağlayacak nesiller yetiştirmek de bölümün hedefleri arasında yer almaktadır.

Kariyer Olanakları

Teknolojinin hızla ilerlediği ve yaşamın her alanında varlığını hissettirdiği günümüzde, teknoloji ve estetiğin bir araya geldiği iletişim tasarımı mezunları için kamu ve özel sektörde oldukça geniş iş imkanları vardır. Masaüstü yayıncılık yapan gazete, dergi ve yayınevleri, dijital yayıncılık yapan mecralar, tasarım ajansları, oyun platformları, televizyonlar, sinema sektörü, internetin var olduğu her alan, kamu kurumları ve daha  onlarca sektör iyi yetişmiş uzman iletişim tasarımcılarına kariyer imkanı sunmaktadır.

Çalışma Alanları

Çalışma alanları tasarım, sosyal medya yönetimi, reklam, halkla ilişkiler, sinema olarak sınırlandırabilir.

Yatay Geçiş İle Geçilen Programlar

Güzel Sanatlar Fakültesi İletişim Tasarımı Bölümü içindeki programlara yatay geçiş yapılabilmektedir.

Dikey Geçiş İle Geçilen Programlar

Bölümümüze dikey geçiş ile geçmek isteyen tüm öğrenciler, Dikey Geçiş Sınavı’na girerek yeterli puanı aldıkları takdirde ÖSYM tarafından yerleştirilirler.