TR EN

AYDINLATMA TEKNOLOJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICM455 AYDINLATMA TEKNOLOJİLERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, altyapı ile yapıda gerekli yaşamsal konfor koşullarını sağlamak için armatür seçimi, konsept geliştirme, aydınlatma tasarımı, proje ve uygulamalarını yapma becerisi kazandırmak
İçerik: Aydınlatma tasarım sürecinde aydınlatmanın temel esasları, aydınlatma projelerinde fotometrik hesaplamalar için bilgisayar programları kullanımı, İstanbul çevresinde yapılmış yeni aydınlatma tekniklerine yerinde ziyaret, İç ve dış mekanlarda kullanılan aydınlatma insanlar üzerine yaptığı psikolojik ve fiziksel etkiler, konsept geliştirme, üç boyutlu tasarımın geliştirmesi ve aydınlatma armatürlerinin özellikleri ve seçimi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Aydınlatma tasarım sürecinde aydınlatmanın temel esaslarını tanımlar.
Yapılan gezi üzerine İstanbul çevresinde yapılmış yeni aydınlatma tekniklerini anlatır.
Konsepte bağlı olarak İç ve dış mekanlarda kullanılan aydınlatma armatürlerini belirler
Aydınlatma yöntemlerini ve armatürleri, insanlar üzerindeki psikolojik ve fiziksel etkilerini değerlendirir.
Konsepte bağlı olarak insanlar üzerindeki psikolojik ve fiziksel etkilere göre armatürler seçer ve aydınlatma projeleri tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Giriş- Ders Kapsamı tanıtımı Profesyonel kurulların tartışılması-ATMK-IESNA-IALD 3 boyut algısı ile aydınlatma değerlendirmeleri
2 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Aydınlatma tasarım sürecinde aydınlatmanın temel esasları Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
3 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Aydınlatma projelerini okuma ve fotometrik hesaplamaların kullanımı Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
4 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı İç mekan ve dış mekanda kullanılan aydınlatma armatürleri ve özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
5 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı İç mekan ve dış mekanda kullanılan aydınlatma armatürleri ve özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
6 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Aydınlatmanın insanlar üzerine yaptığı psikolojik ve fiziksel etkiler Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
7 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Aydınlatmanın insanlar üzerine yaptığı psikolojik ve fiziksel etkiler Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Teknik gezi Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
10 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Gün ışığı ile aydınlatma yöntemleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
11 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Direkt ve endirekt aydınlatma Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
12 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Konsept ve aydınlatma Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
13 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Konsept ve aydınlatma Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
14 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı 3 boyut algısı ile aydınlatma değerlendirmeleri Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
15 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı 3 boyut algısı ile aydınlatma değerlendirmeleri Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Steffy, Gary (2001) Architectural Lighting Design 2nd Edition. NY: John Wiley & Sons.
B. Stein, R.J.Reynolds, Mechanical and Electrical Equipments for Buildings. John Wiley and Sons.Inc.– ABD, 2006
Entwistle, J. (2012). Detail in contemporary lighting design. London : Laurence King.
Tokyay, V. Z. (2010). Mimarlığın oluşumunda saydamlığın ışığı. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
Fescher, J. (2014). Lighting design. Germany: Ullmann Publishing.
Overy, P. (2007). Light, air & openness :OverThames & Hudson, London

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0