Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTT474 | AKILLI TEKSTİLLER | 5 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin, akıllı/teknik tekstillerle ilgili üretim süreçleri ve uygulama alanları hakkında temel kavramlara hakim olması ve akıllı tekstillerle ilgili teknik bakış açısı kazanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; Akıllı lifler ve tekstiller hakkında bilgiye sahip olma ve üretim süreçlerini, özelliklerini, uygulamalarını ve inovatif yaklaşımlarını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Akıllı tekstillerin süreçleri hakkında temel bilgi ve kavramları tanımlar. |
Koleksiyon süreçlerinde nicelik ve nitelik açısından özgün artı değerler yaratır. |
Kazandığı pratik bilgiyi deneysel tasarımlarla ilişkilendirir ve koleksiyonlarında uygular. |
Ürünün kullanıldığı alana göre inovatif bir bakış açısıyla tasarımlarını yeniden yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı | Beyin Fırtınası, Anlatma ve Yöntemi |
2 | Kaynak Taraması | Akıllı Tekstillere giriş | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
3 | Kaynak Taraması | Faz değiştiren materyallerden (PCM) elde edilen akıllı tekstiller | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
4 | Kaynak Taraması | Biçimsel hafızalı materyallerden (SMM) elde edilen akıllı tekstiller | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
5 | Kaynak Taraması | Kromik materyallerden elde edilen akıllı tekstiller | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
6 | Kaynak Taraması | Elektronik / İletken tekstillerden, elyaflardan elde edilen akıllı tekstiller | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
7 | Kaynak Taraması | Elektronik / İletken tekstillerden, elyaflardan elde edilen akıllı tekstiller | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | Diğer akıllı tekstiller | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
10 | Araştırma | Teknik Gezi | Örnek Olay Yöntemi |
11 | Kaynak Taraması | Teknik Kumaşların Konfeksiyonu-Akıllı giysiler ve kullanım yerine göre tasarım olanakları | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
12 | Kaynak Taraması | Elektronik Bileşenli Akıllı giysiler | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
13 | Kaynak Taraması | Giyilebilir teknoloji uygulamalarının incelenmesi | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
14 | Kaynak Taraması | Akıllı elyafların ve tekstil ürünlerinin giyimi ve teknik/ inovatif uygulamaları | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
15 | Kaynak Taraması | Akıllı elyafların ve tekstil ürünlerinin giyimi ve teknik/ inovatif uygulamaları | Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akalın, M.& Mıstık, S. İ. (2010). Teknik tekstiller. İstanbul: Birsen Yayınevi. |
Udale, J. (2014). Moda tasarımında tekstil ve moda. İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
İstanbul Ticaret Odası. (2007). Dünyada ve Türkiye'de akıllı tekstiller. (62). İstanbul: ITO. |
MUSIAD Araştırma Raporları |
textileinstitute.org |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
||||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 132 |
Genel Toplam | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |