TR EN

HAREKETLİ GRAFİK TASARIMI II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA432 HAREKETLİ GRAFİK TASARIMI II 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hareketli tasarımda üç boyutlu tasarımının mantığını kavratmak ve uygulamalar yaptırmak
İçerik: Animasyon (çizgi filmleri) ve reklam filmlerin tarihsel gelişimini ve teorik bilgilerin anlatılmasının yanı sıra Adobe After Effects program ile hareketli üç boyutlu tasarımlar ve temel düzeyde çizgi filim animasyonların uygulanması içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etkileşimli ve hareketli tasarım üç boyutlu kavramını tanımlar ve uygular.
Kamera ve ışık elemanlarıyla üç boyutlu tasarımlar yapar.
Kısa hareketli reklam veya bilgilendirilme videolarını tasarlar.
Tasarım fikrine uygun hareketli tasarımlar oluşturur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Animasyonun (çizgi filmlerin ) tarihini anlatılması Teorik ve Uygulama
2 Uygulama After effect de 3B ve kamera komutlarını göstermek Teorik ve Uygulama
3 Uygulama After effect de 3B ve kamera komutlarını göstermek Teorik ve Uygulama
4 Uygulama Çizgi filmlerin yapım ve geliştirme süreçlerinin anlatılması Teorik ve Uygulama
5 Uygulama Proje verilmesi Teorik ve Uygulama
6 Uygulama Animasyonla ilgili projenin incelenmesi Teorik ve Uygulama
7 Uygulama Teknik Gezi Teorik ve Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Animasyonla ilgili projenin incelenmesi Teorik ve Uygulama
10 Uygulama Reklam videosu kullanım amacının ve reklam videonun yapılma sürecinin anlatılması ve örnekler gösterilmesi Teorik ve Uygulama
11 Uygulama Reklam videosu kullanım amacının ve reklam videonun yapılma sürecinin anlatılması ve örnekler gösterilmesi Teorik ve Uygulama
12 Uygulama Derste gösterilen örneklerden yola çıkarak bir marka seçilmesi vektörel imgelerini ve karelerin çizilip hareketlenme biçiminin planlanması Teorik ve Uygulama
13 Uygulama Projenin tasarım sürecini incelenmesi, eksik kısımların tespit edilmesi ve problemlere nasıl bir çözüm getirile bilir hakkında tartışılması Teorik ve Uygulama
14 Uygulama Projenin tasarım sürecini incelenmesi, eksik kısımların tespit edilmesi ve problemlere nasıl bir çözüm getirile bilir hakkında tartışılması Teorik ve Uygulama
15 Uygulama Projenin son halini değerlendirilmesi Teorik ve Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özcan O., İnteraktif Mediya Tasarımında temel adımlar, 2008, Pusula Yayıncılık.
Prof. Ertan G., Sansarcı E., Görsel sanatlarda Anlam ve Algı, 2016, Alternatif Yayıncılık.
Ambrose G., Harris P., Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, 2013, Litaritür Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 13 2 26
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 6 6
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0