TR EN

GELECEĞİN MALZEMELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI455 GELECEĞİN MALZEMELERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, güncel ve gelişmekte olan malzeme sistemlerinin ve iç mekanla ilişkisini yorumlama; iç mimari tasarımda malzemenin kullanım süreci ve estetik kriterlerin önemini kavrama ve kullanma becerisi kazandırmak.
İçerik: Malzeme ve iç mekan tasarımı ilişkisini kurma, epoksi, kompozit, termo-elektrik, metalik mikro kafes, aerojel, meta malzemeler, karbon nanotüpler, şeffaf alüminyum, grafen, stanen, amorf metaller, yapay elmas, süper alaşımlar, köpük metal, e-tekstil gibi malzemelerin güncel kullanımları, Malzemelerin fiziksel, kimyasal özellikleri, malzemelerin Tasarım ve detay çözümleri, Malzemenin iç mekanda kimlik ve üslupla ilişkisini kurma, Malzemenin Kullanım sürecindeki performans özellikleri ve sürdürülebilirlik kriterleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Malzeme ve iç mekan tasarımı ilişkisini tanımlar.
Epoksi, kompozitler, termo-elektrik, metalik mikro kafes, aerojel, meta malzemeler, karbon nanotüpler, şeffaf alüminyum, grafen, stanen, amorf metaller, yapay elmas, süper alaşımlar, köpük metal, e-tekstil gibi malzemelerin güncel kullanımlarını anlatır.
Malzemelerin iç mekandaki işlevlerine göre tasarım ve detay çözümlerini belirler .
Malzemenin Kullanım sürecindeki performans özellikleri sürdürülebilirlik kriterlerine göre ölçer.
Tasarım fikirlerini güncel malzemeler ile geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersin tanımı, Malzeme ve iç mekan tasarımı ilişkisi Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
2 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Yapı malzemelerinin özellikleri, sınıflandırılması. Ahşap, doğal taş, beton, sıva, metal, tuğla, cam, plastik gibi genel malzeme bilgisi üzerine konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
3 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kompozitler konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
4 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kompozitler konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
5 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kompozitler ve epoksi konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
6 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Aerojel, termo-elektrik konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
7 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Genel tekrar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı metalik mikro kafes, amorf metaller konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
10 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Meta malzemeler, şeffaf alüminyum konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
11 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Grafen, karbon nanotüpler, yapay elmas konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
12 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı e-tekstil, Köpük metal, Süper alaşımlar konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
13 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Sürdürülebilir mimari için alternatif malzemeler Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
14 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Sürdürülebilir mimari için alternatif malzemeler Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
15 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Genel tekrar Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Trevor, M. T. , Scott,J.(2012) Materials for a Sustainable Future
Brownell, B., (2017) Transmaterial Next: A Catalog of Materials that Redefine Our Future
Brownell, B., (2012) Material Strategies: Innovative Applications in Architecture
Swackhamer M., Brownell B.,(2015) Hypernatural: Architecture's New Relationship with Nature
Meo M., Milella E.,(2011) Composite Materials: A Vision for the Future
Leydecker, S. (2008). Nano materials : In architecture, interior architecture and design.
Kultermann, E., Spence. W. P., (2021). Construction, Materials, Methods, and Techniques Building for a sustainable future.
Baillie, C., Jayasinghe, R., (2017). Green Composites Natural and waste-based composites for a sustainable future

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
0
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
4
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
4
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
1
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0