Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMS217 | GASTRONOMİ KÜLTÜR VE TURİZM | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi FATMA ÖZÇELİK HEPER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı toplumlar arası farklı kültürlerdeki gastronomik yapı ile turizm örgüsü hakkında bilgi vermektir. |
İçerik: | Dersin içeriği toplumsal gastronomi kültürleri ve turizm kavramlarını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gastronomi kültürünü açıklar. |
Turizm, turistik ürün, turistik çekicilik hakkında örnek verir. |
Turizmin gastronomi kültürü üzerine etkilerini ortaya koyar. |
Gastronomi Turizminin önemi, gastronomi rotaları, gastronomik kimliğin genel özellikleri üzerine tartışır. |
Yiyecek, Kültür ve Turizm ilişkisini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Ders planı, ders sorumlulukları aktarılır. Kültür ve Gastronomi Turizmi Kavramları | Ders anlatımı, slayt sunumu |
2 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Turistik Ürün, Çekicilik ve Ağırlamanın Bir Unsuru Olarak Gastronomi | Ders anlatımı, slayt sunumu |
3 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Gastronomi Turizminin Önemi, Özellikleri, Çeşitleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
4 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Yiyecek, Kültür ve Turizm İlişkisi | Ders anlatımı, slayt sunumu |
5 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Kültürel Miras Kapsamında Gastronomi | Ders anlatımı, slayt sunumu |
6 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Dünyada Gastronomi Rotaları ve Turları, Uluslararası Gastronomi Kültür ve Turizm | Ders anlatımı, slayt sunumu |
7 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Gastronomi Konulu Festivaller, Gastronomi Müzeleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Araştırma Ödevlerinin Sunumu | Ders anlatımı, slayt sunumu |
10 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Küreselleşme ve Yerelleşme Ekseninde Gastronomi ve Turizmin Etkisi | Karşılıklı Etkileşim ve Tartışma |
11 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Gastronomide Trendler | Ders anlatımı, slayt sunumu |
12 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Gastronomik Kimlik ve Gastronomik Turizm Ürünleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
13 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Bölgesel Gastronomi Kültürü ile Turist Etkileşiminin Sosyolojik Etkileri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
14 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Sürdürülebilir Turizm Çabaları İçinde Özgün Yemek Kültürü | Ders anlatımı, slayt sunumu |
15 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Araştırma Ödevlerinin Sunumu | Ders anlatımı, slayt sunumu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akbaba, A. ve Çetinkaya, N. (2018). Gastronomi Ve Yiyecek Tarihi, Detay Yayıncılık. |
Kurgun, H. Ve Özşeker, D. B. (2016). Gastronomi ve Turizm, Detay Yayıncılık. |
JOTAGS, Süreli Yayın (Dergi). |
Orhun, D ve Akıllı, K. (2019). Yedikleriniz Davranışlarınız Olur. Velespit Yayınları. ISBN No: 978-605-82592-8-7 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to know the science behind cooking.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
|
1 | |||||
2 |
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
|
2 | |||||
2 |
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
|
0 | |||||
2 |
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
|
1 | |||||
3 |
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |