TR EN

MUTFAK SANATLARINDA İNOVASYON VE YARATICILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GMS412 MUTFAK SANATLARINDA İNOVASYON VE YARATICILIK 8 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İleri mutfak tekniklerini anlayarak, temel beslenme kavramlarını ve gıda güvenliği kurallarını da göz önünde bulundurarak yeni ürün tasarımı ve konseptleri geliştirebilme becerisine sahip öğrenciler yetiştirmektir.
İçerik: İleri mutfak teknikleri, yeni ürün geliştirme, gıda tasarımı, tadım ve duyusal özellikler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mutfak endüstrisinde yeni gıda trendlerini takip ederek yenilikçi teknikleri kullanır.
Yeni gıda trendlerine göre mutfakta farklı içerikler ile yeni ürünler geliştirir.
Farklı ve kişiye özel menüler geliştirir.
Kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak yeni iş geliştirme planları yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, ürün ve servis inovasyonu kavramına giriş, beyin fırtınası Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Makale okuma Yeni ürün geliştirmenin gerekliliği, müşteri ihtiyaçlarının tanımı ve ortaya koyulması, konsept yaratma, beyin fırtınası Anlatım, Tartışma, Uygulama
3 Makale okuma Ekonomik açıdan ürün geliştirme, yaratıcılık ve takım çalışması, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama
4 Makale okuma İnovasyon ve yaratıcılığın yeni ürün geliştirmede önemi, yaratıcılık araçları, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama
5 Literatür araştırması Ürün ve servis tasarımı, prototip ürün, uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama
6 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama, Ürün geliştirme Ürün geliştirmede pazar araştırması, Büyük firmalarda yeni ürün geliştirme ve organizasyonel faktörler, Uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama
7 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama, Ürün geliştirme Grup ödev sunumları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma, Tadım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama, Ürün geliştirme Grup ödev sunumları, vize hazırlık çalışmaları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma, Tadım
10 Literatür araştırması Vize sorularının açıklanarak çözülmesi, yeni ürün geliştirme sürecinin yönetimi Anlatım, Tartışma Grup Çalışmaları, Video İzleme, Uygulama
11 Ürün geliştirme Yeni gıda ürünü geliştirme, pazarlama ve yerleştirme için stratejiler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Uygulama
12 Ürün geliştirme Tüketici yaklaşımları, gıda ambalaj tasarımı, kültürlerarası çalışmalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışmaları, Uygulama
13 Ürün geliştirme, Ödev sunumu hazırlama Geliştirilen yeni ürünlerin değerlendirilmesi-Grup sunumları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma, Tadım
14 Ürün geliştirme, Ödev sunumu hazırlama Geliştirilen yeni ürünlerin değerlendirilmesi-Grup sunumları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma, Tadım
15 Ürün geliştirme, Ödev sunumu hazırlama Final hazırlık çalışmaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Horng, J., & Lin, L. 2017. Gastronomy and Culinary Creativity. In J. Kaufman, V. Glăveanu, & J. Baer (Eds.), The Cambridge Handbook of Creativity across Domains (Cambridge Handbooks in Psychology, pp. 462-478). Cambridge: Cambridge University Press.
Hauser, J. And Dahan, E. 2011. New product development. In Grover, R., Malhotra, N.K., Hill, M (Eds.), Marketing Management: Essential Marketing Knowledge and Practice.
Kılıç, B. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon. Seçkin yayınevi, 200s.
Özkent, B. 2015. Adım adım inovasyon. Elma yayınevi.
Albors et. al. 2013. Creativity and Innovation Patterns of Haute Cuisine Chefs. Journal of Culinary Science & Technology. 11 (1)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to know the science behind cooking.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
3
2
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
3
2
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
0
2
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
2
3
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0