TR EN

BEDEN DİLİ VE DİKSİYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSF125 BEDEN DİLİ VE DİKSİYON 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kişilerarası iletişimde, iletişimsel etkinlikler ve beden dilini kullanma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Düzgün bir Türkçe ile konuşabilme, meslek hayatında kullanacağı dili alışkanlık haline dönüştürebilme, vücut dilinin ortamlara uygun davranışlar içinde kullanılmasını konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etkili iletişim kurmanın önemini tanımlar.
Beden dili yolu ile kişilerarası iletişimi açıklar.
Günlük konuşma dili ile mesleki sunum dilini karşılaştırır.
Beden diline özgü terimler ile kişilerarası iletişim arasında ilişkiyi kurar.
Kişilerarası iletişimi verimli bir biçime yönlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders hakkında genel bilgi İnsan ve iletişim yüz yüze ders anlatımı
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları İletişimde konuşmanın önemi yüz yüze ders anlatımı
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Konuşmayı oluşturan fiziksel ve biyolojik sistem/ ses telleri/soluk ve ses cihazı yüz yüze ders anlatımı
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Doğru soluk alma teknikleri yüz yüze ders anlatımı
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Ses geliştirme teknikleri yüz yüze ders anlatımı
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Tek solukla uzun cümle alıştırmaları yüz yüze ders anlatımı
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması yüz yüze ders anlatımı
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması yüz yüze ders anlatımı
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Duygu ve sözcük cümle alıştırmaları yüz yüze ders anlatımı
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi yüz yüze ders anlatımı
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi yüz yüze ders anlatımı
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili iletişimde stratejik uygulamalar yüz yüze ders anlatımı
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Etkili iletişimde stratejik uygulamalar yüz yüze ders anlatımı
15 - Genel tekrar yüz yüze ders anlatımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pease, A., Pease, B. (2018). Beden Dili. Meltem Erkmen (Çev.). İstanbul: Epsilon Yayınları.
Değirmenci, H. C. (2017). Beden Dili ve Güzel Konuşma Sanatı. İstanbul: Girdap Yayınevi.
Işık, M. (2010), Sizinle İletişebilir miyiz?, Eğitim Kitabevi Yayınları, 6. Baskı
Özer, K. (1998), İletişim Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları, 2. Baskı
Baltaş, Z. & Baltaş, A. (1992), Bedenin Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi
Taşer, S., Konuşma Eğitimi, (1988) İzmir, İleri Kitabevi
Altıntaş, E, Devrim Çamur, Beden Dili Sözsüz İletişim (2004), İst. Aktüel
Köknal, Ö. İnsanı Anlamak, (1993)İst. Altın Kitaplar
Reca, Ö. F., Beden Dili Başarılı ve Güzel Konuşma Sanatı(2017) , İst.Tutku yay.
Şenbay, N., Söz ve Diksiyon Sanatı (1994) İst.,Yapı Kredi yay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
0
2
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
0
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
0
2
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
0
3
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0