TR EN

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT151 GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI 1 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Arş.Gör. BÜŞRA KILIÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, yüzyılımızın karakteristik gelişmesi sonucu, bilgisayar ve iletişim teknolojisinin egemen gücü olan “ Görsel İletişim Tasarımı” alanında çeşitli teknik ve uygulamalar öğretmek, bu teknikler doğrultusunda Adobe Illustrator programının kullanımına giriş yapmak ve Gestalt İlkeleri ve Temel Tasarım Elemanlar ve Prensiplerini kullanarak çeşitli eserler tasarlatmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği, bir tasarım elemanı olarak nokta ve çizgi ve tasarım ilkesi olarak ritim ve bütünlüğü kullanarak basit illüstrasyonlar yapmayı, özel gün kartları ve final projesi olarak ta düşük poly sanatı çalışması yapmayı kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yarattığı tasarımda görsel bir kompozisyon kurar.
Bir tasarım oluştururken yaratıcı düşünerek bunları görselleştirir.
Form ve biçim ilişkisini tanımlar.
Gestalt ve Temel Tasarım ilkelerini kullanır.
Çeşitli tasarım elemanlarını ve ilkelerini örneklendirir.
Adobe Illustator programını temel düzeyde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ön Hazırlık ve Tanışma Tartışma
2 Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Sayfa 17-59’u oku. Tasarım Kavramı, Görsel Algılama ve İletişim Anlatma
3 Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Sayfa 59’-86’ı oku. Tasarım Eleman ve İlkeleri Anlatma
4 Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarıım, Sayfa 11-75’i oku. Yaratıcı Tasarım Süreçleri Anlatma
5 Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarıım, Sayfa 75–112 ’i oku. Görsel İletişimde Gösterge ve Anlamlandırma Örnekleri Anlatma
6 - Adobe Photoshop Uygulaması Arayüzü Anlatma, Gösterip Yaptırma
7 Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Sayfa 126-139’u oku. Adobe Photoshop Uygulaması Temel Araçları I Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Sayfa 143-163’ü oku. Adobe Photoshop Uygulaması Temel Araçları II Gösterip Yaptırma
10 Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarıım, Sayfa 176-199’u oku. Uygulama Çalışması I Gösterip Yaptırma
11 Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarıım, Sayfa 199-210’u oku. Uygulama Çalışması II Gösterip Yaptırma
12 Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarıım, Sayfa 210-221’i oku. Uygulama Çalışması III Gösterip Yaptırma
13 ecer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarıım, Sayfa 221-246’ı oku. Uygulama Çalışması IV Anlatma, Gösterip Yapma
14 - Final Projesi Gösterip Yaptırma
15 - Proje Sunumu ve Değerlendirme Gösterip Yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Becer, E. (2104). İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkilap Yayınevi.
Uçar, T. F. (2015). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Yayınevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
5
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
2
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
1
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
4
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 10 40
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 16 16
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 15 15
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0